| SYS | | 0298083 |
| LBL | | 00000naa--22^^^^^---450- |
| 005 | | 20240502074520.7 |
| 017 | 70 | $a 10.61544/mnk/WCAF3145 $2 DOI |
| 035 | | $a 1117105 $2 CREPC2 |
| 100 | | $a 20240111a2023łłłłm--y0sloc0103----ba |
| 101 | 0- | $a slo $d slo $d eng |
| 102 | | $a SK |
| 200 | 1- | $a AI a jej miesto vo vzdelávaní $d AI and its Place in Education $f Renáta Pakšiová, Roman Brauner, Pavel Semerád |
| 330 | | $a V ostatnom roku sme svedkom prezentovaného rýchleho pokroku v oblasti umelej inteligencie (AI), ktorý sa prejavil najmä nástupom otvoreného používania Chat GPT v mnohých oblastiach, čo otvára rôzne možnosti tiež vo vzdelávaní. Preto je nevyhnutné zvážiť jej miesto ako formu inovácie vo výučbe, najmä na univerzitách. Cieľom článku je poskytnúť, na aktuálne známej úrovni rozvoja AI (najmä Chat GPT), vyvážené pohľady vysokoškolských učiteľov manažérskych predmetov na troch vysokých školách na riziká a príležitosti využitia AI vo vysokoškolskom vzdelávaní aj s naznačenými alternatívami ako podporiť pozitívne aspekty v prospech kvality a efektívnosti výučbového procesu. Za hlavné prínosy použitia AI boli identifikované možnosti personalizovaného vzdelávania, najväčšie riziká sú v nesprávne zvolenej komunikácii, či použitom nástroji AI, ktoré poskytnú čiastočne alebo úplne nesprávne závery, ktorých odhalenie vyžaduje vysokú mieru kritického myslenia používateľov, dostatočnú vedomostnú základňu a schopnosť vyhodnotiť relevantnosť informácií. |
| 463 | -1 | $1 001 eu_un_cat*0298043 $1 011 $a 1338-5127 $1 200 1 $a MANEKO $b elektronický zdroj $e časopis o ekonomike a manažmente priemyselných podnikov $e [vedecký časopis] $d Journal of Corporate Management and Economics : [Scientific Journal] $v Roč. 15, č. Špeciálne číslo (2023), s. 54-64 $1 210 $a Bratislava $c SPEKTRUM STU $d 2023 $1 710 12 $a Inovácie v univerzitnom vzdelávaní $b Medzinárodné vedecké kolokvium $e Bratislava $f 18.10.2023 |
| 610 | 1- | $9 eu_un_auth*h0002511 $a inteligencia umelá |
| 610 | 1- | $9 eu_un_auth*h0007251 $a vzdelávanie |
| 610 | 1- | $9 eu_un_auth*h0001924 $a efektívnosť |
| 610 | 1- | $9 eu_un_auth*h0002488 $a inovácia |
| 610 | 1- | $9 eu_un_auth*h0006261 $a školy vysoké |
| 610 | 1- | $9 eu_un_auth*h0006727 $a univerzity |
| 610 | 1- | $9 eu_un_auth*h0005444 $a riziko |
| 700 | -1 | $3 eu_un_auth*0037224 $a Pakšiová $b Renáta $p EUBFHIKUA $4 070 $9 80 $f 1974- $T Katedra účtovníctva a audítorstva FHI |
| 701 | -1 | $3 eu_un_auth*0080475 $a Brauner $b Roman $4 070 $9 10 |
| 701 | -1 | $3 eu_un_auth*0080195 $a Semerád $b Pavel $4 070 $9 10 |
| 801 | -0 | $a SK $b BA004 $c 20240111 $g AACR2 |
| 830 | | $a mm-zmena kategórie na AFD, v dokumente je uvedené podujatie |
| T85 | | $x existuji fulltexy |