Basket

  Untick selected:   0
  1. SYS0292176
    LBL
      
    00000naa--22^^^^^---450-
    005
      
    20240502083946.0
    014
      
    $a 000958669300001 $2 WOS
    014
      
    $a 2-s2.0-85153404925 $2 SCOPUS
    017
    70
    $a 10.17221/17/2023-AGRICECON $2 DOI
    035
      
    $a 1056111 $2 CREPC2
    100
      
    $a 20230428a2023łłłłm--y0sloc0103----ba
    101
    0-
    $a eng $d eng
    102
      
    $a CZ
    200
    1-
    $a Agricultural Commodity Markets and the Turn of the Month Effect $f Peter Árendáš, Jana Kotlebová
    301
      
    $a APVV-20-0359
    321
      
    $a Registrovaný: Scopus
    321
      
    $a Registrovaný: Web of Science
    330
      
    $a Efekt prelomu mesiaca (Turn of the month effect -ToM) je kalendárna anomália, keď sa väčšina výnosov aktíva sústreďuje do niekoľkých dní okolo konca starého mesiaca a začiatku nového. Až doteraz vyšetrovanie ToM efektu bolo zamerané hlavne na akciové trhy. Tento dokument však skúma prítomnosť efektu ToM na ôsmich kľúčových trhoch s poľnohospodárskymi komoditami (kakao, káva, kukurica, bavlna, ryža, sója, cukor, pšenica) s použitím troch rôznych alternatív okna ToM v období rokov 2001–2021. Výsledky ukazujú štatisticky významný ToM efekt na trhoch s ryžou, kávou a cukrom. Ďalšie výsledky ukazujú, že vzor ToM sa zmenil počas pandémie COVID-19 a že v prípade komodít so štatisticky významným efektom ToM, efekt ToM možno efektívne použiť na presvedčivé prekonanie investičnej stratégie typu buy & hold.
    463
    -1
    $1 001 eu_un_cat*0291882 $1 011 $a 1805-9295 $1 200 1 $a Agricultural Economics $b elektronický zdroj $v Vol. 69, no. 3 (2023), pp. 101-108 $1 210 $a Praha $c Czech Academy of Agricultural Sciences $d 2023
    541
    1-
    $a Trhy poľnohospodárskych komodít a Efekt prelomu mesiaca
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0004487 $a poľnohospodárstvo
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*0069542 $a trh komoditný
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0006625 $a trh poľnohospodársky
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*0006973 $a stratégia investičná
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0001924 $a efektívnosť
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0007101 $a výnosy
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*0079797 $a pandémia
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*0079799 $a koronavírus
    700
    -1
    $a Árendáš $b Peter $3 eu_un_auth*0027178 $p EUBFNHKBF $4 070 $f 1986- $9 50 $T Katedra bankovníctva a medzinárodných financií FNH
    701
    -1
    $3 eu_un_auth*p0065035 $a Kotlebová $b Jana $p EUBFNHKBF $4 070 $f 1969- $9 50 $T Katedra bankovníctva a medzinárodných financií FNH
    801
    -0
    $a SK $b BA004 $c 20230428 $g AACR2
    T85
      
    $x existuji fulltexy
  2. SYS0119621
    LBL
      
    00000naa--22^^^^^---450-
    005
      
    20240502072331.7
    100
      
    $a 20101018a2010łłłłm--y0sloc0103----ba
    101
    0-
    $a slo $d eng
    102
      
    $a SK
    200
    1-
    $a Biopotraviny na európskom trhu $f Alica Lacková
    301
      
    $a VEGA 1/4590/07
    327
      
    $a Príspevok vznikol pri riešení úloh grantového projektu VEGA 1/4590/07 Nové prístupy k znižovaniu rizika v oblasti bezpečnosti produktov a ochrany spotrebiteľa
    330
      
    $a Analýza súčasnej situácie na trhu s biopotravinami a na základe prieskumu nákupného správania sa slovenských spotrebiteľov. Vymedzenie problémov v tejto oblasti. Politika rozvoja ekologického poľnohospodárstva v Európe. Právne predpisy v oblasti ekologického poľnohospodárstva na úrovni EÚ. Trh s biopotravinami v Európe. Vývoj ekologického poľnohospodárstva v Slovenskej republike. Prieskum nákupného správania slovenských spotrebiteľov v oblasti biopotravín.
    463
    -1
    $1 001 eu_un_cat*0182119 $1 011 $a 1337-7493 $1 200 1 $a Studia commercialia Bratislavensia $e scientific journal of Faculty of Commerce, University of Economics in Bratislava $e vedecký časopis Obchodnej fakulty Ekonomickej univerzity v Bratislave $v Roč. 3, č. 2 (2010), s. 280-288 $1 210 $a Bratislava $c Obchodná fakulta Ekonomickej univerzity v Bratislave $d 2010
    541
    1-
    $a Organic food on the European market
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0006625 $a trh poľnohospodársky
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0006626 $a trh potravinový
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0003904 $a ochrana spotrebiteľa
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0004487 $a poľnohospodárstvo
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0003896 $a ochrana právna
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0001299 $a bioprodukty
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0005924 $a správanie spotrebiteľa
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0005739 $a Slovensko
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0002047 $a Európa
    675
      
    $a 366 $v 1. stred. $z slo $T . $3 eu_un_auth*h0000228 $x Spotrebiteľ a jeho problémy
    700
    -1
    $3 eu_un_auth*p0029081 $a Lacková $b Alica $p EUBOBFKTK $9 100 $4 070 $T Katedra tovaroznalectva a kvality tovaru OBF - zrušená
    801
    -0
    $a SK $b BA004 $c 20101018 $g AACR2
  3. SYS0227936
    LBL
      
    00000nas2-22--------450-
    005
      
    20170308130245.5
    011
      
    $a 1805-3580
    100
      
    $a 20170308d2012----m--y0sloc0103----ba
    101
    0-
    $a cze
    102
      
    $a CZ
    110
      
    $a aja
    200
    1-
    $a Czech journal of tourism $e [odborný vedecký časopis]
    210
      
    $a Brno $c Masarykova univerzita - Ekonomicko-správní fakulta $d 2012
    326
      
    $a 2x ročne
    461
    -1
    $1 001 eu_un_cat*0165803 $1 200 1 $a Czech journal of tourism
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0005574 $a ruch cestovný
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0004271 $a podnikanie
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0003188 $a manažment
    675
      
    $a 338.48 $v 1. stred. $z slo $T . $3 eu_un_auth*h0000172 $x Cestovný ruch. Politika cestovného ruchu
    801
    -0
    $a SK $b BA004 $c 20130219 $g AACR2
  4. SYS0239080
    LBL
      
    00000nas2-22--------450-
    005
      
    20180122105337.5
    011
      
    $a 1805-3580
    100
      
    $a 20180122d2013----m--y0sloc0103----ba
    101
    0-
    $a cze
    102
      
    $a CZ
    110
      
    $a aja
    200
    1-
    $a Czech journal of tourism $e [odborný vedecký časopis]
    210
      
    $a Brno $c Masarykova univerzita - Ekonomicko-správní fakulta $d 2013
    326
      
    $a 2x ročne
    461
    -1
    $1 001 eu_un_cat*0165803 $1 200 1 $a Czech journal of tourism
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0005574 $a ruch cestovný
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0004271 $a podnikanie
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0003188 $a manažment
    675
      
    $a 338.48 $v 1. stred. $z slo $T . $3 eu_un_auth*h0000172 $x Cestovný ruch. Politika cestovného ruchu
    801
    -0
    $a SK $b BA004 $c 20130219 $g AACR2
  5. SYS0251790
    LBL
      
    00000nas2-22--------450-
    005
      
    20190311150432.3
    011
      
    $a 1805-3580
    100
      
    $a 20190311d2014----m--y0sloc0103----ba
    101
    0-
    $a cze
    102
      
    $a CZ
    110
      
    $a aja
    200
    1-
    $a Czech journal of tourism $e [odborný vedecký časopis]
    210
      
    $a Brno $c Masarykova univerzita - Ekonomicko-správní fakulta $d 2014
    326
      
    $a 2x ročne
    461
    -1
    $1 001 eu_un_cat*0165803 $1 200 1 $a Czech journal of tourism
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0005574 $a ruch cestovný
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0004271 $a podnikanie
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0003188 $a manažment
    675
      
    $a 338.48 $v 1. stred. $z slo $T . $3 eu_un_auth*h0000172 $x Cestovný ruch. Politika cestovného ruchu
    801
    -0
    $a SK $b BA004 $c 20130219 $g AACR2
  6. SYS0261829
    LBL
      
    00000nas2-22--------450-
    005
      
    20200128134141.8
    011
      
    $a 1805-3580
    100
      
    $a 20200128d2015----m--y0sloc0103----ba
    101
    0-
    $a cze
    102
      
    $a CZ
    110
      
    $a aja
    200
    1-
    $a Czech journal of tourism $e [odborný vedecký časopis]
    210
      
    $a Brno $c Masarykova univerzita - Ekonomicko-správní fakulta $d 2015
    326
      
    $a 2x ročne
    461
    -1
    $1 001 eu_un_cat*0165803 $1 200 1 $a Czech journal of tourism
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0005574 $a ruch cestovný
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0004271 $a podnikanie
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0003188 $a manažment
    675
      
    $a 338.48 $v 1. stred. $z slo $T . $3 eu_un_auth*h0000172 $x Cestovný ruch. Politika cestovného ruchu
    801
    -0
    $a SK $b BA004 $c 20130219 $g AACR2
  7. SYS0276792
    LBL
      
    00000nas2-22--------450-
    005
      
    20210702142534.9
    011
      
    $a 1805-3580
    100
      
    $a 20210702d2016----m--y0sloc0103----ba
    101
    0-
    $a cze
    102
      
    $a CZ
    110
      
    $a aja
    200
    1-
    $a Czech journal of tourism $e [odborný vedecký časopis]
    210
      
    $a Brno $c Masarykova univerzita - Ekonomicko-správní fakulta $d 2016
    326
      
    $a 2x ročne
    461
    -1
    $1 001 eu_un_cat*0165803 $1 200 1 $a Czech journal of tourism
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0005574 $a ruch cestovný
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0004271 $a podnikanie
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0003188 $a manažment
    675
      
    $a 338.48 $v 1. stred. $z slo $T . $3 eu_un_auth*h0000172 $x Cestovný ruch. Politika cestovného ruchu
    801
    -0
    $a SK $b BA004 $c 20130219 $g AACR2
  8. SYS0290407
    LBL
      
    $$$$$naa$$22$$$$$$$$450$
    005
      
    20240417075223.1
    100
      
    $a 20230124d2022łłłłm--y0sloc0103----ba
    101
    0-
    $a eng $d eng
    102
      
    $a SK
    200
    1-
    $a Determinants of Success in the Management of Foundry Enterprises in the Era of the COVID-19 Pandemic $d Determinanty úspechu v riadení zlevárenských podnikov v ére pandémie COVID-19 $f Karolina Czerwińska, Andrzej Pacana
    330
      
    $a Cieľom štúdie je identifikovať a typizovať kľúčové determinanty úspechu zlievarenských spoločností, ktoré čelia novým ekonomickým a sociálnym podmienkam formovanými globálnou pandémiou ochorenia COVID‑19 spôsobeného novým koronavírusom. Výskum bol založený na metodologickej triangulácii, vďaka ktorej boli zozbierané údaje spoľahlivejšie tým, že zahŕňali viac zdrojov a znižovali chybu merania. Hlavnými metódami použitými vo výskume boli: dotazníkový prieskum, osobné rozhovory, viaceré prípadové štúdie a obsahová analýza, na základe vzorky 20 zlievarenských spoločností v Poľsku. Výskum umožnil kategorizovať determinanty úspechu vyskytujúce sa počas pandémie do týchto kategórií: udržateľnosť, zdroje, flexibilita, produkty, prostredie, stratégia riadenia a vzťahy so zákazníkmi.
    463
    -1
    $1 001 eu_un_cat*0290248 $1 010 $a 978-80-225-5015-4 $1 200 1 $a „Dosahovanie cieľov Agendy 2030 udržateľného rozvoja pod vplyvom celosvetovej pandémie COVID-19 KEGA č. 035EU-4/2022“ $e zborník recenzovaných príspevkov z medzinárodného vedeckého workshopu, 9. november 2022 $f editor zborníka: Jaroslav Dugas $g recenzenti: Peter Mesároš, Branislav Kršák $v S. 12-18 $1 210 $a Bratislava $c Vydavateľstvo EKONÓM $d 2022 $1 215 $a 49 s. $1 702 1 $3 eu_un_auth*0026742 $a Dugas $b Jaroslav $4 340 $1 702 1 $3 eu_un_auth*0003701 $a Mesároš $b Peter $4 675 $1 702 1 $3 eu_un_auth*0012808 $a Kršák $b Branislav $4 675 $1 710 12 $a „Dosahovanie cieľov Agendy 2030 udržateľného rozvoja pod vplyvom celosvetovej pandémie COVID-19 KEGA č. 035EU 4/2022“ $b Medzinárodný vedecký workshop $e Košice, Slovensko $f 09.11.2022
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0004934 $a priemysel ťažký
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0002390 $a hutníctvo
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0008001 $a zlievarne
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*0079797 $a pandémia
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*0082887 $a koronakríza
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*0084459 $a udržateľnosť
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0005411 $a riadenie kvality
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0006707 $a ukazovatele kvalitatívne
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0004490 $a Poľsko
    700
    -1
    $3 eu_un_auth*0072881 $a Czerwińska $b Karolina $4 070
    701
    -1
    $3 eu_un_auth*0056309 $a Pacana $b Andrzej $4 070
    801
    -0
    $a SK $b BA004 $c 20230124 $g AACR2
    T85
      
    $x existuji fulltexy
  9. SYS0143772
    LBL
      
    00000nam--22^^^^^---450-
    005
      
    20240315123136.1
    010
      
    $a 978-3-7908-2502-2
    100
      
    $a 20111118d2010łłłłm--y0sloc0103----ba
    101
    0-
    $a eng
    102
      
    $a DE
    200
    1-
    $a Economic applications of quantile regression $f Bernd Fitzenberger, Roger Koenker, José A. F. Machado (eds.)
    210
      
    $a Heidelberg $c Physica-Verlag $d 2010
    215
      
    $a 324 s.
    225
    2-
    $a Studies in empirical economics
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0005291 $a regresia
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0003513 $a mzdy
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0007251 $a vzdelávanie
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0001686 $a diferenciácia mzdová
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*0006943 $a nerovnosť
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0005654 $a sektor súkromný
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0005655 $a sektor štátny
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0004880 $a prezamestnanosť
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0001643 $a demografia
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0001097 $a analýza regresná
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0003392 $a modelovanie
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0003441 $a modely regresné
    675
      
    $a 519.2 $v 1. stred. $z slo $T . $3 eu_un_auth*h0000240 $x Pravdepodobnosť a matematická štatistika
    702
    -1
    $3 eu_un_auth*0044088 $a Fitzenberger $b Bernd $4 340
    702
    -1
    $3 eu_un_auth*0045141 $a Koenker $b Roger $4 340
    702
    -1
    $3 eu_un_auth*0045142 $a Machado $b José A. F. $4 340
    801
    -0
    $a SK $b BA004 $c 20111118 $g AACR2
  10. SYSr028138
    LBL
      
    ^^^^^naa^^2200349^^^450^
    005
      
    20230919131231.8
    100
      
    $a 19971217a19rr m y0sloc0103 ba
    101
    0-
    $a slo
    102
      
    $a SK
    200
    1-
    $a Ekonomické tigre východu $e Príloha
    330
      
    $a Najúspešnejšie ázijské spoločnosti podľa odvetví. Svetové podnikanie ázijským spoločnosti. Najúspešnejšie spoločnosti pôsobiace v Ázii.
    463
    -1
    $1 001 eu_un_cat*s121204 $1 200 1 $a Slovenský Profit $e týždenník o ekonomike, podnikaní a peniazoch $v Roč. 5, č. 47 (18. november 1997) $1 210 $a Bratislava $c Horizont Slovakia $d 1997
    610
    1-
    $a Ázia $9 eu_un_auth*h0001181
    610
    1-
    $a podnikanie medzinárodné $9 eu_un_auth*h0004274
    610
    1-
    $a konglomeráty $9 eu_un_auth*h0002837
    610
    1-
    $a doprava letecká $9 eu_un_auth*h0001818
    610
    1-
    $a banky $9 eu_un_auth*h0001202
    610
    1-
    $a priemysel ťažký $9 eu_un_auth*h0004934
    610
    1-
    $a priemysel ľahký $9 eu_un_auth*h0004910
    610
    1-
    $a hotely $9 eu_un_auth*h0002369
    610
    1-
    $a stavebníctvo $9 eu_un_auth*h0006005
    610
    1-
    $a lode $9 eu_un_auth*h0003122
    610
    1-
    $a telekomunikácie $9 eu_un_auth*h0006445
    675
      
    $a 339.94 $v 1. stred. $z slo $T . $3 eu_un_auth*h0000206 $x Kooperácia. Koprodukcia. Špecializácia. Internacionalizácia výroby
    801
    -0
    $a SK $b BA004 $c 19971217 $g AACR2

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.