Number of the records: 1  

Kultúrne prostredie Európskej únie

  1. Title Kultúrne prostredie Európskej únie
    TranslationCultural environment of the European Union
    Author infoMonika Matušovičová
    Author Matušovičová Monika EUBOBFKMA - Katedra marketingu OBF
    Source document IBC. International business cooperation. Roč. 16, č. 1 (2005), s. 21. - Bratislava : INFORMEX, 2005. ISSN 1336-2828
    Document kindschedule of articles from periodics
    LanguageSlovak
    Country of EditionSlovak Republic
    systematics 008 - Civilizácia. Kultúra. Pokrok. Futurológia
    Keywords Európska únia * kultúra * národ * spoločnosť * spotrebitelia * segmentácia trhu * trh spoločný
    AnnotationRozdiely národných kultúr krajín EÚ. Sú výsledkom historického vývoja a sú formované mnohými faktormi. Správanie človeka každej spoločnosti ovplyvňujú kultúrne dimenzie. V súčasnosti sú často používané Hofstedeho kultúrne dimenzie - vyjadrujú všeobecnú úroveň rozdielov medzi kultúrami jednotlivých krajín. 4 základné dimenzie: vzdialenosť mocenských pozícií, snaha vyhýbať sa neistote, miera individualizmu, miera mužských a ženských hodnôt. Tieto základné dimenzie rozšíril o krátkodobú a dlhodobú časovú orientáciu. Charakteristika jednotlivých dimenzií. Hofstedeho kultúrne dimenzie slúžia ako kritérium segmentácie jednotného európskeho trhu a boli využité pre zistenie podobnosti a odlišnosti medzi spotrebiteľmi jednotlivých krajín EÚ. Z 15 európskych krajín boli vytvorené tri skupiny. Výhody a nevýhody segmentácie podľa kultúrnych dimenzií.
    Public work categoryScientific works in others home magazines
    DatabasePUBLIKAČNÁ ČINNOSŤ
    No. of Archival CopyE05 01026-001, OBF - Archív EPC, kópia plného textu
    ReferencesPERIODIKÁ-Súborný záznam periodika
    Numbers2005: 1-4

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.