Number of the records: 1
Vplyv lokalizačnej atraktivity regiónu na podnikateľské rozhodovanie
Title Vplyv lokalizačnej atraktivity regiónu na podnikateľské rozhodovanie Translation Influence of regional location attractivity on business decision-making Author info Marián Honaizer, Valéria Svobodová Author Honaizer Marián Co-authors Svobodová Valéria EUBOBFKMO - Katedra medzinárodného obchodu OBF Source document Česko a Slovensko v medzinárodnom obchode a podnikaní 2007 : poznatková ekonomika ako nosný element konkurencieschopnosti slovenských a českých podnikov na európskom trhu : zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie, Bratislava, 8. jún 2007. S. 287-291. - Bratislava : Katedra medzinárodného obchodu OBF EU, 2007. ISBN 978-80-225-2338-7 Document kind schedule of articles from year books Language Slovak Country of Edition Slovak Republic systematics 65.011.1 - Politika podnikania. Podniková stratégia Keywords firmy * podnikanie * podnikanie v zahraničí * lokalizácia * rozmiestenie podnikov * rozhodovanie strategické Annotation Príspevok definuje typy faktorov a dôležitosť faktorov, ktoré firmy berú do úvahy, keď sa rozhodujú, kde umiestniť alebo rozšíriť svoju podnikateľskú činnosť. Existuje súvislosť medzi rámcovými podmienkami na založenie podniku v tej, či onej krajine s úrovňou inovačnej politiky tejto krajiny. Najdôležitejšími činiteľmi v priestorovej štruktúre hospodárstva sú podniky, domácnosti, štát. K investovaniu v cudzej krajine sa firma rozhodne, ak má tri základné výhody oproti miestnej konkurencii - vlastníctvo špecifických aktív (patenty, známky, obchodné tajomstvo, manažment, ľudský kapitál, distribučné a marketingové siete, goodwill), internalizáciu a lokalizáciu týchto aktív. Dva základné motívy pre umiestnenie produkčnej kapacity v zahraničí - zvýšenie efektívnosti výroby, prienik na veľký trh. Public work category Invited reports at home scientific conferences Database PUBLIKAČNÁ ČINNOSŤ No. of Archival Copy E07 00452-035, OBF - Archív EPC, originál dokumentu
article
Number of the records: 1