Number of the records: 1
Manažment marketing výroby a odbytu zeleniny v podmienkach Slovenskej republiky
Title Manažment marketing výroby a odbytu zeleniny v podmienkach Slovenskej republiky Translation Management marketing vegetable production and marketing in the Slovak Republic Author info Dušan Šimo, Ladislav Mura, Pavel Žufan Author Šimo Dušan Co-authors Mura Ladislav Žufan Pavel Source document Acta oeconomica Universitatis Selye : vedecký recenzovaný časopis. Roč. 1, č. 2 (2012), s. 185-196. - Komárno : Univerzita J. Selyeho v Komárne, 2012. ISSN 1338-6581 Document kind schedule of articles from periodics Language Slovak Country of Edition Slovak Republic systematics 633/635 - Poľné plodiny. Ovocinárstvo. Záhradkárstvo Keywords manažment * marketing * Slovensko * odbyt * spotreba * produkcia * zelenina Annotation Posúdenie aktuálnych problémov výroby a odbytu zeleniny. Pestovateľské plochy, produkcia zeleniny v SR má klesajúci trend, ale spotreba na obyvateľa sa mierne zvyšuje. Ponuka zeleniny na trhu je primeraná dopytu zásluhou každoročne narastajúceho dovozu najmä z vyspelých krajín Európskej únie. Domáci farmári, ale aj záhradkári postupne zanechávajú pestovanie zeleniny najmä z dôvodu nízkej konkurencieschopnosti, ale aj ďalších faktorov. Zelenina prestáva byť už sezónnou, komoditou. Ponuka zeleniny v obchodných reťazcoch je celoročná, ale v obdobiach mimo sezóny podstatne s vyššou spotrebiteľskou cenou. V Slovenskej republike máme tradície, primerané pôdnoklimatické podmienky pre špeciálnu rastlinnú produkciu, vysoký podiel nezamestnaných na vidieku ale zvyšujúci sa podiel dovozu zeleniny. Riešenie aktuálnych problémov pestovania zeleniny predpokladá komplexné systémové manažérske a najmä ekonomické, legislatívne a ďalšie prístupy štátnej správy profesijných zväzov vedeckovýskumnej základne, ale aj pestovateľov zeleniny. Database ARTICLES References PERIODIKÁ-Súborný záznam periodika Numbers 2012: 1-2
article
Number of the records: 1