Number of the records: 1  

Čitateľská gramotnosť a multilinguálna výučba

  1. Title Čitateľská gramotnosť a multilinguálna výučba
    Parallel titleReading literacy and multilingual teaching
    Author infoMária Sztuková
    Author Sztuková Mária EUBFAJKAJ - Katedra anglického jazyka FAJ
    Source document Lingua Tyrnaviensis 2011 : zborník príspevkov [z medzinárodnej vedeckej konferencie, Trnava 23. 9. 2011]. S. 94-106. - Trnava : Pedagogická fakulta Trnavskej univerzity v Trnave, 2011. ISBN 978-80-8082-495-2
    Document kindschedule of articles from year books
    LanguageSlovak
    Country of EditionSlovak Republic
    systematics 37 - Výchova. Vzdelávanie. Vyučovanie
    Keywords vzdelávanie * gramotnosť * zásoba slovná * výskum * Slovensko * OECD
    AnnotationNa Slovensku, ale aj v mnohých ďalších krajinách, sa znižuje čitateľská a hovorová gramotnosť (slovná zásoba). Čitateľská gramotnosť ako porozumenie, použitie a uvažovanie o písanom texte je dôležitá z dôvodu dosiahnutia osobných cieľov, rozvoja osobných znalostí a potenciálu a na zaradenie sa do spoločnosti. V niektorých krajinách má tento vývoj veľmi negatívny vplyv na priemernú slovnú zasobu používanú absolventami školy, ktorí potom nie sú schopní naplniť očakávania pre úspešné zaradenie sa na súčasnom pracovnom trhu. Priemerný výsledok testu čitateľskej gramotnosti PISA pre Slovensko bol 2 (skoro 3), čo bol výsledok pod úrovňou priemeru OECD.
    Public work categoryReports at home scientific conferences
    DatabasePUBLIKAČNÁ ČINNOSŤ
    No. of Archival CopyE12 01820-003, originál dokumentu

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.