Number of the records: 1  

Nová geopolitická ekonomická pluralita globálneho sveta 21. storočia

  1. Title Nová geopolitická ekonomická pluralita globálneho sveta 21. storočia
    Author infoVítězslav Balhar, Vítězslav Balhar, jr.
    Author Balhar Vítězslav EUBFMVKDV - Katedra medzinárodných ekonomických vzťahov a hospodárskej diplomacie FMV
    Co-authors Balhar Vítězslav Jr. EUBOBFKMA - Katedra marketingu OBF
    Source document Almanach : aktuálne otázky svetovej ekonomiky a politiky. Roč. 8, č. 2 (2013), s. 143-150 online. - Bratislava : Fakulta medzinárodných vzťahov Ekonomickej univerzity v Bratislave, 2013. ISSN 1337-0715
    Document kindschedule of articles from periodics
    LanguageSlovak
    Country of EditionSlovak Republic
    systematics 327 - Medzinárodná politika. Medzinárodné politické vzťahy. Svetová politika. Zahraničná politika
    Keywords politika medzinárodná * geopolitika * vzťahy medzinárodné * BRICS
    AnnotationZákladnou kvalitatívnou geopolitickou zmenou 21. storočia je ukončenie globálnej dominancie USA a Západného sveta v prospech plurality globálnej nadvlády sveta rozvojových krajín skupiny BRICS – najmä Číny, Indie, Brazílie, Južnej Afriky a určite aj veľmi ambicióznej Ruskej federácie. Konkrétne Čína sa v roku 2009 stala – po USA – druhou najsilnejšou ekonomikou sveta a v nasledujúcom roku aj prvou exportnou krajinou globálneho sveta. Doterajšie prvoradé politické, ekonomické aj vedecké postavenie USA a Západného sveta svojim obrovským zadlžením aj hlbokým krízovým stavom postupne stále viac ustupujú novej dominancii rozvojového sveta. Hodnotenie uvedenej postupnej dominancie globálneho sveta v prospech plurality vedúcich krajín BRICS v projekcii rokov 2020 a 2050.
    Public work categoryScientific titles in home not carented magazines and other year-books
    DatabasePUBLIKAČNÁ ČINNOSŤ
    References (4) - PUBLIKAČNÁ ČINNOSŤ
    No. of Archival CopyE13 01454-001, kópia plného textu
    ReferencesPERIODIKÁ-Súborný záznam periodika
    Numbers2013: 2

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.