Number of the records: 1
Experience with the product does not affect the anchoring effect, but the relevance of the anchor increases it
Title Experience with the product does not affect the anchoring effect, but the relevance of the anchor increases it Translation Skúsenosti s výrobkom neovplyvňujú kotevný efekt, ale význam kotvy ho zvyšuje Author info Jozef Bavoľár Author Bavoľár Jozef Source document Ekonomický časopis : časopis pre ekonomickú teóriu, hospodársku politiku, spoločensko-ekonomické prognózovanie = journal for economic theory, economic policy, social and economic forecasting. Roč. 65, č. 3 (2017), s. 282-293. - Bratislava : Ekonomický ústav SAV : Prognostický ústav SAV, 2017. ISSN 0013-3035 Document kind schedule of articles from periodics Language English Country of Edition Slovak Republic Keywords ceny * Slovensko * výrobky * zákazníci * prieskum ponuky Annotation Efekt ukotvenia patrí k najviac skúmaným kognitívnym omylom v posudzovaní a jeho prítomnosť bola preukázaná v množstve domén a podmienok. Výskum na vzorke 100 adolescentov na Slovensku vo veku 18 až 18 rokov (62% žien) skúma vplyv relevantnosti kotvy a známosti produktu na ochotu zaplatiť zaň. Výskyt heuristiky ukotvenia a prispôsobenia bol potvrdený aj v slovenských podmienkach. Veľkosť efektu ukotvenia nie je ovplyvnená predchádzajúcou skúsenosťou s produktom, efekt je však väčší pri relevantných kotvách. Ak bola kotvou cena platená inými ľuďmi, efekt ukotvenia bol väčší, ako keď bol kotvou výsledok zjavne irelevantného matematického príkladu. Database ARTICLES References PERIODIKÁ-Súborný záznam periodika Bunches 2017: 1-5
File name Size Typ prístupu Plný text PDF 196.1 KB verejne dostupné article
Number of the records: 1