Number of the records: 1  

Experience with the product does not affect the anchoring effect, but the relevance of the anchor increases it

  1. Title Experience with the product does not affect the anchoring effect, but the relevance of the anchor increases it
    TranslationSkúsenosti s výrobkom neovplyvňujú kotevný efekt, ale význam kotvy ho zvyšuje
    Author infoJozef Bavoľár
    Author Bavoľár Jozef
    Source document Ekonomický časopis : časopis pre ekonomickú teóriu, hospodársku politiku, spoločensko-ekonomické prognózovanie = journal for economic theory, economic policy, social and economic forecasting. Roč. 65, č. 3 (2017), s. 282-293. - Bratislava : Ekonomický ústav SAV : Prognostický ústav SAV, 2017. ISSN 0013-3035
    Document kindschedule of articles from periodics
    LanguageEnglish
    Country of EditionSlovak Republic
    Keywords ceny * Slovensko * výrobky * zákazníci * prieskum ponuky
    AnnotationEfekt ukotvenia patrí k najviac skúmaným kognitívnym omylom v posudzovaní a jeho prítomnosť bola preukázaná v množstve domén a podmienok. Výskum na vzorke 100 adolescentov na Slovensku vo veku 18 až 18 rokov (62% žien) skúma vplyv relevantnosti kotvy a známosti produktu na ochotu zaplatiť zaň. Výskyt heuristiky ukotvenia a prispôsobenia bol potvrdený aj v slovenských podmienkach. Veľkosť efektu ukotvenia nie je ovplyvnená predchádzajúcou skúsenosťou s produktom, efekt je však väčší pri relevantných kotvách. Ak bola kotvou cena platená inými ľuďmi, efekt ukotvenia bol väčší, ako keď bol kotvou výsledok zjavne irelevantného matematického príkladu.
    DatabaseARTICLES
    ReferencesPERIODIKÁ-Súborný záznam periodika
    Bunches2017: 1-5

    File nameSizeTyp prístupu
    Plný text PDF196.1 KBverejne dostupné
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.