Number of the records: 1
Ekogramotnosť a udržateľnosť – nové vízie reality a výzvy k reforme školstva..
Title Ekogramotnosť a udržateľnosť – nové vízie reality a výzvy k reforme školstva.. Translation Ecoliteracy and Sustainability – New Visions of Reality and Challenges to Education Reform Author info Eva Pechočiaková, Tomáš Pechočiak Author Pechočiaková Eva Co-authors Pechočiak Tomáš Source document ACADEMIA : súčasnosť a perspektívy vysokých škôl. Roč. 30, č. 2 (2019), s. 4-15. - Bratislava : Ústav informácií a prognóz školstva, 2019. ISSN 1335-5864 Document kind schedule of articles from periodics Language Slovak Country of Edition Slovak Republic Keywords rozvoj trvalo udržateľný * gramotnosť * politika ekologická * politika vzdelávania * univerzity Annotation Pojmy „trvalo udržateľný rozvoj“, resp. „udržateľnosť“ sa už v súčasnosti skloňujú aj v rezorte školstva a postupne sa implementujú do vzdelávania. Povinnosťou tejto i budúcej generácie je reštrukturalizovať spoločnosť na udržateľnú a zabezpečovať udržateľný život na Zemi. To si, vyžaduje okrem iného posilňovať ekogramotnosť jej členov. Ekogramotnosť a udržateľnosť sú prezentované ako nové vízie reality a súčasné koncepty, ktoré si vynútila nová situácia vo svete, ohrozenie súčasného i budúceho rozvoja človeka, kultúry, civilizácie. Oba koncepty sa spájajú s procesom vzdelávania a vyzývajú k reforme školstva v zmysle smerovania k trvalej udržateľnosti, ktorá sa bude opierať o načrtnuté formy proprírodne orientovaného vzdelávania zameraného na podporu udržateľnosti a posilňovanie ekogramotnosti. Database ARTICLES References PERIODIKÁ-Súborný záznam periodika Bunches 2019: 1-4
File name Size Typ prístupu Plný text PDF 366.9 KB from the SEK IP address after logging in article
Number of the records: 1