Number of the records: 1  

Testing Human Capital Proxies in the Solow Model

  1. Title Testing Human Capital Proxies in the Solow Model
    Parallel titleTestovanie proxy indikátorov ľudského kapitálu v Solowovom modeli
    Author infoDávid Hojdan
    Author Hojdan Dávid EUBFNHKET - Katedra ekonómie FNH
    Source document Ekonomické rozhľady : vedecký časopis Ekonomickej univerzity v Bratislave. Roč. 50, č. 2 (2021), s. 142-160 online. - Bratislava : Ekonomická univerzita v Bratislave, 2021. ISSN 0323-262X
    Document kindschedule of articles from periodics
    LanguageEnglish
    Country of EditionSlovak Republic
    Keywords kapitál ľudský * rast hospodársky dlhodobý * modely rastu neoklasické * vzdelanie * úroveň vzdelanostná * ukazovatele makroekonomické * produkt domáci hrubý * testovanie hypotéz
    AnnotationOdhady Mankiwa, Romera a Weila z roku 1992 založené na rozšírenom Solowovom modeli naznačujú výstupnú elasticitu fyzického a ľudského kapitálu na úrovni približne 0,3. Replikácia uvedeného metodologického prístupu k vlastným údajom, pričom dochádza k významnému nadhodnoteniu vplyvu fyzického kapitálu v posledných obdobiach. Nedokonale zvolená zástupná premenná ako hlavný determinant tohto nadhodnotenia, keďže dobre nezachytáva zásoby ľudského kapitálu nevyhnutné pre súčasný hospodársky rast. Testovanie štyroch rôznych proxy premenných ľudského kapitálu v rozšírenom Solowovom modeli. Podiel ľudí s terciárnym vzdelaním ako najlepšia premenná pri analýze údajov v rokoch 1960 – 2000, pri skúmaní posledných období je lepšou zástupnou premennou priemerná dĺžka školskej dochádzky.
    Public work categoryScientific titles in home not carented magazines and other year-books
    DatabasePUBLIKAČNÁ ČINNOSŤ
    No. of Archival CopyE21 00292-005, online
    ReferencesPERIODIKÁ-Súborný záznam periodika
    Bunches2021: 1-4

    File nameSizeTyp prístupu
    Plný text PDF837.2 KBpublicly available
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.