Number of the records: 1
The Application of Lagrange Multipliers in Consumer Choice Theory
Title The Application of Lagrange Multipliers in Consumer Choice Theory Parallel title Využití Lagrangeových multiplikátorů v teorii spotřebitelské volby Author info Petr Mach Author Mach Petr Source document Acta VŠFS : Economic Studies and Analyses : Reviewed Scientific Journal : ekonomické studie a analýzy : vědecký recenzovaný časopis. Vol. 16, no. 1 (2022), pp. 63-75. - Praha : Vysoká škola finanční a správní, 2022. ISSN 1802-792X DOI 10.37355/acta-2022/1-04 Document kind schedule of articles from periodics Language English Country of Edition Czech Republic Keywords multiplikátor * ekonómia * spotrebitelia Annotation Teória spotrebiteľskej voľby vyvinutá Irvingem Fisherem, Francisem Edgeworthem, Vilfredem Paretem a Johnem Hicksem. Trojrozmerná úžitková funkcia ako alternatíva k indiferenčným krivkám. Definícia ekonómie a história indiferenčných kriviek. Database ARTICLES References PERIODIKÁ-Súborný záznam periodika Numbers 2022: 1
File name Size Typ prístupu Plný text PDF 502.9 KB publicly available article
Number of the records: 1