Number of the records: 1  

Financial Literacy in Slovakia: A Questionnaire Survey Versus HFCS

  1. Title Financial Literacy in Slovakia: A Questionnaire Survey Versus HFCS
    TranslationFinančná gramotnosť na Slovensku: dotazníkový prieskum verzus HFCS
    Author infoMarcel Novák
    Author Novák Marcel EUBFNHKET - Katedra ekonómie FNH
    Source document KNOWCON 2022: Knowledge on Economics and Management : Conference Proceedings. Pp. 95-101. - Olomouc : Palacký University Olomouc, 2022 ; KNOWCON 2022: Knowledge on Economics and Management Conference. ISBN 978-80-244-6232-5
    DOI 10.5507/ff.22.24462325
    NoteVEGA 1/0356/19
    Document kindschedule of articles from year books
    LanguageEnglish
    Country of EditionCzech Republic
    Keywords gramotnosť finančná * dlhy * domácnosti * správanie * Slovensko
    AnnotationS pojmom finančná gramotnosť resp. finančná negramotnosť, s ktorej nízkou finančnou gramotnosťou Slovákov sa môžeme stretávať čoraz častejšie. V súvislosti so zadlžovaním domácností zohráva významnú úlohu aj otázka finančnej gramotnosti. Ak domácnosti nedokážu zhodnotiť svoju finančnú situáciu alebo odhadnúť, či je pre nich vhodné hľadať cudzie zdroje, ľahko sa môžu predlžiť bez toho, aby boli schopné splácať dlhy. Cieľom príspevku je zhodnotiť súvislosti medzi nižšou úrovňou finančnej gramotnosti a rastúcou zadlženosťou slovenských domácností porovnaním výsledkov osobného dotazníkového prieskumu a výsledkov prieskumu finančného správania domácností HFCS. Výsledky naznačujú existenciu pozitívnej korelácie medzi finančnou gramotnosťou a úrovňou ukončeného vzdelania. Jednotlivci bez akejkoľvek formy dlhu sú finančne gramotnejší. Ak jednotlivci nedokážu míňať svoje peniaze efektívne a míňajú ich neuvážene, môže to viesť k ich dlhu.
    Public work categoryReports at international scientific conferences
    DatabasePUBLIKAČNÁ ČINNOSŤ
    No. of Archival CopyE22 00520-004, kópia plného textu

    File nameSizeTyp prístupu
    Plný text PDF6.7 MBz IP adresy SEK po prihlásení
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.