Number of the records: 1
Digitalisation Demands Dominance
Title Digitalisation Demands Dominance Translation Digitalizácia si vyžaduje dominanciu Author info Stephan Bauriedel Author Bauriedel Stephan EUBFPMKPF - Katedra podnikových financií FPM Source document Ekonomika, financie a manažment podniku XVI. : zborník vedeckých statí pri príležitosti Týždňa vedy a techniky. S. 19-27. - Bratislava : Vydavateľstvo EKONÓM, 2022 / Markovič Peter ; Tóth Miroslav ; Grznár Miroslav ; Szabo Ľuboslav. ISBN 978-80-225-4992-9 Note VEGA 1/0240/20 Document kind schedule of articles from year books Language English Country of Edition Slovak Republic Keywords digitalizácia * modely obchodné * tovar * podnik Annotation Digitalizácia obchodných modelov ukazuje, že vznikajú oligopoly a monopoly, ktoré si medzi sebou rozdeľujú trh alebo ho ovládajú. Digitálny tovar podporuje rozvrat, pretože je predurčený na exponenciálny rast. Štyria internetoví giganti Google, Apple, Facebook a Amazon (GAFA) – sú prominentnými príkladmi globálnej dominancie. Fenomén sa volá „Víťaz berie všetko“. Táto argumentačná štúdia skúma fenomén a tvorí závery pre rozvoj stratégie. Tézou je, že digitalizácia umožňuje spoločnostiam dominovať a dominancia je strategickým cieľom. Vzhľadom na tento cieľ je potrebné podľa toho zvoliť digitálnu stratégiu, ako aj potrebné nástroje a opatrenia. Vo viacstupňovom procese sa skúmali hnacie sily víťazných trhov, identifikovali sa rôzne nástroje presadzovania a vyvodili sa logické závery pre rozvoj stratégie. Výsledok: Fenomén „Víťaz berie všetko“ existuje a dá sa naplánovať. Dominancia je strategickým cieľom, a teda súčasťou každej digitálnej stratégie. To naopak znamená, že podnikateľ, ktorý sa neusiluje o dominanciu, ide proti pravidlám digitálneho sveta. Public work category Scientific titles in home noticed scientific year-books (not conference) Database PUBLIKAČNÁ ČINNOSŤ No. of Archival Copy E22 00599-003, kópia plného textu
File name Size Typ prístupu Plný text PDF 338.7 KB from the SEK IP address after logging in article
Number of the records: 1