Number of the records: 1  

Zostanú absolventi univerzít v regióne? Politiky na podporu kvalifikovanej pracovnej sily - absolventov univerzít

  1. Title Zostanú absolventi univerzít v regióne? Politiky na podporu kvalifikovanej pracovnej sily - absolventov univerzít
    TranslationWill University Graduates Stay in the Region? Policies To Support Qualified Workforce - University Graduates
    Author infoEva Belvončíková
    Author Belvončíková Eva EUBFNHKVR - Katedra verejnej správy a regionálneho rozvoja FNH
    Source document Monitor hospodárskej politiky : [vedecko popularizačný časopis]. Č. 2 (2022), s. 14-18. - Bratislava : Ekonomická univerzita v Bratislave, 2022. ISSN 2453-9287
    NoteVEGA 1/0774/19
    Document kindschedule of articles from periodics
    LanguageSlovak
    Country of EditionSlovak Republic
    Keywords sily pracovné * vzdelávanie vysokoškolské * miesta pracovné * absolventi * migrácia * regióny
    AnnotationPodľa odhadu expertov zapojených do projektu ESPON The geography of new employment dynamics in Europe a podľa analýz na základe dát bude do roku 2025 takmer polovica nových ako aj nahrádzaných pracovných pozícií v Európe určená pre vysokokvalifikovanú pracovnú silu. Univerzitné vzdelanie nadobúda z uvedeného dôvodu čoraz viac na význame. Keďže pracovné príležitosti sú v rámci krajín aj regiónov zväčša rozložené nerovnomerne, absolventi univerzít často migrujú. Migrácia sa ale týka aj záujemcov o štúdium, pretože aj univerzity sú rozložené nerovnomerne. Podľa prieskumu MESA 10 s názvom To dá rozum sa len 15 % slovenských študentov študujúcich v Českej republike plánuje vrátiť naspäť na Slovensko a len 40 % iba zvažuje, že sa možno vrátia.
    Public work categoryScientific titles in home not carented magazines and other year-books
    DatabasePUBLIKAČNÁ ČINNOSŤ
    No. of Archival CopyE22 00647-005, kópia plného textu
    ReferencesPERIODIKÁ-Súborný záznam periodika
    Numbers2022: 2

    File nameSizeTyp prístupu
    Plný text PDF439.4 KBz IP adresy SEK po prihlásení
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.