Number of the records: 1  

Private Car Transport or Public Transport? The Study of Daily Accessibility in Szczecin

  1. Title Private Car Transport or Public Transport? The Study of Daily Accessibility in Szczecin
    Parallel titleIndividuálna alebo verejná doprava? Štúdia dennej časovej dostupnosti súkromnou a verejnou dopravou v meste Štetín
    Author infoSławomir Goliszek
    Author Goliszek Sławomir
    Source document Geografický časopis : [recenzovaný vedecký časopis]. Roč. 74, č. 4 (2022), s. 337-356. - Bratislava : Geografický ústav SAV, 2022. ISSN 0016-7193
    DOI 10.31577/geogrcas.2022.74.4.17
    Document kindschedule of articles from periodics
    LanguageEnglish, Slovak
    Country of EditionSlovak Republic
    Keywords geografia hospodárska * ekonomika priestorová * doprava osobná * doprava individuálna * doprava verejná * doprava súkromná * dochádzka za prácou * modely logistické * mapy * Poľsko
    AnnotationČlánok ukazuje, že jednoduchý kumulatívny gravitačný model, používaný na rôzne veľkosti študovaných oblastí a založený na štandardnom gravitačnom modeli, umožňuje porovnanie rôznych druhov dopravy v systéme východiskový bod – cieľ (Origin – Destination, O – D). Cieľom štúdie je porovnať dva druhy dopravy s využitím verejne dostupných údajov, čo pomôže dospieť k záveru o konkurencieschopnosti verejnej dopravy počas dňa, na základe modelov individuálnej dopravy založených na údajoch získaných z internetových portálov alebo systémov zhromažďujúcich údaje o čase cesty z GPS vysielačov v autách alebo mobilných telefónoch. V článku sa určili oblasti v Štetíne s väčšími a menšími rozdielmi v cestovných časoch pri použití verejnej a súkromnej dopravy. Analýza údajov o verejnej a súkromnej doprave môže poskytnúť údaje týkajúce sa problematiky konkurencieschopnosti súkromnej a verejnej dopravy v rôznych denných časoch.
    DatabaseARTICLES
    ReferencesPERIODIKÁ-Súborný záznam periodika
    Numbers2022: 4

    File nameSizeTyp prístupu
    Plný text PDF1.9 MBpublicly available
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.