Number of the records: 1  

International Tax Competition As an Element of the Country’s Marketing Strategy

  1. Title International Tax Competition As an Element of the Country’s Marketing Strategy
    TranslationMedzinárodná daňová súťaž ako prvok marketingovej stratégie krajiny ​
    Author infoInna Tiutiunyk, Viktoriia Taranenko, Oleksiy Mazurenko, Artem Artiukhov, Yuliia Yehorova
    Author Tiutiunyk Inna
    Co-authors Taranenko Viktoriia
    Mazurenko Oleksiy
    Artiukhov Artem EUBOBFVIO - Výskumný inštitút obchodu a udržateľného podnikania
    Yehorova Yuliia EUBOBFVIO - Výskumný inštitút obchodu a udržateľného podnikania
    Source document Innovative Marketing. Vol. 19, no. 4 (2023), pp. 297-309. - Sumy : LLC CPC Business Perspectives. ISSN 1814-2427
    DOI 10.21511/im.19(4).2023.24
    NoteNo. 09I03-03-V01-00042. - Registrovaný: Scopus
    Document kindschedule of articles from periodics
    LanguageEnglish
    Country of EditionUkraine
    Keywords dane * ekonomika tieňová * riadenie strategické * stratégia marketingová
    AnnotationV podmienkach trvalého odlivu kapitálu a registrácie podnikania rezidentmi v iných jurisdikciách je naliehavá otázka rozvoja marketingových stratégií krajiny pre podnikanie a identifikácie najefektívnejších mechanizmov na zvýšenie medzinárodnej daňovej atraktivity. Predpokladom týchto procesov by malo byť určenie úrovne medzinárodnej daňovej konkurencieschopnosti s následnou identifikáciou najvýznamnejších faktorov jej rastu. Cieľom štúdie je posúdiť úroveň medzinárodnej daňovej konkurencieschopnosti ako prvku marketingových stratégií Ukrajiny a niektorých krajín EÚ v rokoch 2011–2021. Metodickými nástrojmi sú korelačno-regresná analýza, Fisherova metóda a metóda multiplikatívnej konvolúcie. Príspevok hodnotí úroveň medzinárodnej daňovej konkurencieschopnosti ako komplexný ukazovateľ, ktorý zohľadňuje procesné, inštitucionálne, morálno-etické a ekonomické zložky. Z výpočtov vyplynulo, že najkonkurencieschopnejšie sú daňové systémy Estónska, Lotyšska, Litvy, Chorvátska, Fínska, Českej republiky a Maďarska. Na základe hierarchického a nehierarchického (metóda k-means) zhlukovania boli identifikované 3 zhluky regiónov. Pre každú z nich boli na základe analýzy znakov konštrukcie daňového systému a porovnania hraničných a priemerných hodnôt sformované kritériá na identifikáciu konkurenčných krajín a krajín so spoločnými vývojovými trendmi. To umožňuje určiť najefektívnejšie mechanizmy realizácie marketingových stratégií reformujúcich daňovú politiku z pohľadu zvyšovania jej medzinárodnej daňovej atraktivity.
    Public work categoryADM
    Registered inSCOPUS
    DatabasePUBLIKAČNÁ ČINNOSŤ
    No. of Archival CopyE23 00654-001, online

    File nameSizeTyp prístupu
    Plný text PDF601.5 KBverejne dostupné
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.