Number of the records: 1
International Tax Competition As an Element of the Country’s Marketing Strategy
Title International Tax Competition As an Element of the Country’s Marketing Strategy Translation Medzinárodná daňová súťaž ako prvok marketingovej stratégie krajiny Author info Inna Tiutiunyk, Viktoriia Taranenko, Oleksiy Mazurenko, Artem Artiukhov, Yuliia Yehorova Author Tiutiunyk Inna Co-authors Taranenko Viktoriia Mazurenko Oleksiy Artiukhov Artem EUBOBFVIO - Výskumný inštitút obchodu a udržateľného podnikania Yehorova Yuliia EUBOBFVIO - Výskumný inštitút obchodu a udržateľného podnikania Source document Innovative Marketing. Vol. 19, no. 4 (2023), pp. 297-309. - Sumy : LLC CPC Business Perspectives. ISSN 1814-2427 DOI 10.21511/im.19(4).2023.24 Note No. 09I03-03-V01-00042. - Registrovaný: Scopus. - Registrovaný: Web of Science Document kind schedule of articles from periodics Language English Country of Edition Ukraine Keywords dane * ekonomika tieňová * riadenie strategické * stratégia marketingová Annotation V podmienkach trvalého odlivu kapitálu a registrácie podnikania rezidentmi v iných jurisdikciách je naliehavá otázka rozvoja marketingových stratégií krajiny pre podnikanie a identifikácie najefektívnejších mechanizmov na zvýšenie medzinárodnej daňovej atraktivity. Predpokladom týchto procesov by malo byť určenie úrovne medzinárodnej daňovej konkurencieschopnosti s následnou identifikáciou najvýznamnejších faktorov jej rastu. Cieľom štúdie je posúdiť úroveň medzinárodnej daňovej konkurencieschopnosti ako prvku marketingových stratégií Ukrajiny a niektorých krajín EÚ v rokoch 2011–2021. Metodickými nástrojmi sú korelačno-regresná analýza, Fisherova metóda a metóda multiplikatívnej konvolúcie. Príspevok hodnotí úroveň medzinárodnej daňovej konkurencieschopnosti ako komplexný ukazovateľ, ktorý zohľadňuje procesné, inštitucionálne, morálno-etické a ekonomické zložky. Z výpočtov vyplynulo, že najkonkurencieschopnejšie sú daňové systémy Estónska, Lotyšska, Litvy, Chorvátska, Fínska, Českej republiky a Maďarska. Na základe hierarchického a nehierarchického (metóda k-means) zhlukovania boli identifikované 3 zhluky regiónov. Pre každú z nich boli na základe analýzy znakov konštrukcie daňového systému a porovnania hraničných a priemerných hodnôt sformované kritériá na identifikáciu konkurenčných krajín a krajín so spoločnými vývojovými trendmi. To umožňuje určiť najefektívnejšie mechanizmy realizácie marketingových stratégií reformujúcich daňovú politiku z pohľadu zvyšovania jej medzinárodnej daňovej atraktivity. Public work category ADM Registered in WOS Registered in SCOPUS Database PUBLIKAČNÁ ČINNOSŤ No. of Archival Copy E23 00654-001, online
File name Size Typ prístupu Plný text PDF 601.5 KB publicly available article
Number of the records: 1