Number of the records: 1  

The Influence of Education on the Issue of Hybrid Threats

  1. Title The Influence of Education on the Issue of Hybrid Threats
    TranslationVplyv vzdelávania na problematiku hybridných hrozieb
    Author infoAntonín Korauš, Peter Gallo, Bohuslava Mihalčová, Michal Pružinský, Lucia Kurilovská
    Author Korauš Antonín
    Co-authors Gallo Peter
    Mihalčová Bohuslava EUBPHFKEM - Katedra ekonómie a manažmentu PHF
    Pružinský Michal
    Kurilovská Lucia
    Source document Entrepreneurship and Sustainability Issues : Peer-reviewed Scientific Journal. Vol. 11, no. 2 (2023), pp. 516-528. - Vilnius : The General Jonas Žemaitis Military Academy of Lithuania. ISSN 2345-0282
    NoteITMS 2014+:314011CDW7. - Registrovaný: Web of Science
    Document kindschedule of articles from periodics
    LanguageEnglish
    Country of EditionLithuania
    Keywords vzdelávanie * dezinformácie * vzdelanie * dotazníky * výskum
    AnnotationPríspevok je venovaný problematike hybridných hrozieb v súvislosti s dosiahnutým stupňom vzdelania. Hybridné hrozby predstavujú koordinované aktivity, ktorými sa rôzne záujmové skupiny snažia ovplyvňovať ľudí v iných oblastiach. Subjektmi výskumu sú respondenti rozdelení podľa stupňa vzdelania. Údaje pre výskum sme zbierali dotazníkovou metódou. Štúdia bola založená na vopred stanovených hypotézach, následne overených štatistickými testami. Výskum bol realizovaný so 157 respondentmi. Výsledky výskumu ukazujú, že úroveň vzdelania ovplyvňuje znalosť konceptu hybridných hrozieb. Tento záver potvrdzuje overená hypotéza, ktorej výsledok je na úrovni hodnoty p = 0,0482. Druhá hypotéza dokazuje nebezpečenstvo hybridných hrozieb a ich vzťah k dosiahnutému vzdelaniu, vypočítané na úrovni p=0,0334. Výskum sa zameral aj na oblasť týkajúcu sa zdieľania informácií a ich následného overovania. Hypotéza, zameraná na overenie informácií z viacerých zdrojov, nepotvrdila rozdiely medzi vysokoškolsky vzdelanými respondentmi a respondentmi so stredoškolským vzdelaním. Overená hypotéza predstavovala úroveň hodnoty p = 0,039. Na elimináciu hybridných hrozieb by sa využívali účinné a efektívne opatrenia na zamedzenie šírenia negatívnych dopadov na spoločnosť. V tejto súvislosti bola stanovená hypotéza na skúmanie rozdielov medzi dosiahnutým vzdelaním a metódy ochrany pred hybridnými hrozbami. Výsledok overenej hypotézy na úrovni p = 0,04 potvrdzuje rozdiely medzi úrovňou vzdelania. Ukazuje, že ľudia s vyšším vzdelaním považujú za efektívny vzdelávací proces na ochranu pred dezinformáciami v porovnaní s ľuďmi so stredoškolským vzdelaním, ktorí uprednostňujú represívne opatrenia a rôzne formy kontroly zo strany vlády.
    Public work categoryADM
    Registered inWOS
    DatabasePUBLIKAČNÁ ČINNOSŤ
    No. of Archival CopyE23 00574-005, online

    File nameSizeTyp prístupu
    Plný text PDF434.8 KBverejne dostupné
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.