Number of the records: 1  

Global Competitive Strategies: Assessing the Role of Marketing Tools in SME Internationalization and Financial Performance

  1. Title Global Competitive Strategies: Assessing the Role of Marketing Tools in SME Internationalization and Financial Performance
    TranslationGlobálne konkurenčné stratégie: Hodnotenie úlohy marketingových nástrojov v internacionalizácii MSP a finančnej výkonnosti
    Author infoMehmet Civelek, Aleksandr Ključnikov, Roman Hruška, Jaroslav Světlík, Vladimír Vavrečka
    Author Civelek Mehmet
    Co-authors Ključnikov Aleksandr
    Hruška Roman
    Světlík Jaroslav
    Vavrečka Vladimír
    Source document Journal of Competitiveness : Scientific Journal from the Field of Management and Economics. No. 1 (2024), pp.. - Zlín : Fakulta managementu a ekonomiky Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně, 2024. ISSN 1804-1728
    DOI 10.7441/joc.2024.01.01
    Document kindschedule of articles from periodics
    LanguageEnglish
    Country of EditionCzech Republic
    Keywords podnik stredný * podnik malý * konkurencieschopnosť * komunikácia marketingová * výkonnosť * výkonnosť finančná
    AnnotationHoci sú malé a stredné podniky (MSP) veľmi dôležité pre výrobu inovatívnych a sprostredkovateľských tovarov s vysokou pridanou hodnotou a zohrávajú kľúčovú úlohu ako dodávateľov veľkých podnikov, ich finančné obmedzenia spôsobujú, že sa stretávajú s problémami v súvislosti s procesom internacionalizácie a finančnou podporou. výkon. Ako dynamická schopnosť teórie Resource-based View theory (RBV) zvyšuje používanie nástrojov marketingovej komunikácie (MCT) malými a strednými podnikmi, ako sú sociálne médiá (SM), webové stránky, telemarketing, direct mail, SMS kampane a Google Adwords. konkurencieschopnosť MSP a mohla by im umožniť znížiť ich finančnú výkonnosť a vývozné obavy. Využitie týchto nástrojov sa však môže líšiť v závislosti od krajiny pôvodu firmy, keďže krajiny majú rôzne sociálno-ekonomické a kultúrne podmienky, ktoré ovplyvňujú konkurencieschopnosť firiem a ich marketingové komunikačné prístupy k ich exportnej a finančnej výkonnosti. V tejto súvislosti je cieľom tohto príspevku nájsť medzinárodné rozdiely v vplyve používania MCT na export a finančnú výkonnosť. Tento článok skúma 1221 MSP z Česka, Slovenska a Maďarska. Výskumníci vytvorili online dotazník na zber údajov od náhodne vybraných respondentov z výskumnej vzorky. Výskumníci tiež vykonali analýzy binárnej logistickej regresie na účely analýzy. Hoci tento dokument potvrdzuje medzinárodné rozdiely v vplyve MCT na export MSP, vplyv využívania SM na finančnú výkonnosť MSP sa nelíši v závislosti od krajiny pôvodu MSP. Odoslať spätnú väzbu Bočné panely História Uložené K dispozícii sú výsledky prekladu Vymeniť jazy
    DatabaseARTICLES
    ReferencesPERIODIKÁ-Súborný záznam periodika
    Numbers2024: 1

    File nameSizeTyp prístupu
    Plný text PDF424.7 KBpublicly available
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.