Number of the records: 1  

Visitor Flow Analysis in a Tourism Destination Using a Small Data Approach: a Case Study of the Košice Region

  1. Title Visitor Flow Analysis in a Tourism Destination Using a Small Data Approach: a Case Study of the Košice Region
    TranslationAnalýza toku návštevníkov v turistickej destinácii s využitím prístupu malých dát: Prípadová štúdia Košického kraja
    Author infoDavid Randuška
    Author Randuška David
    Source document Trendy v podnikání : vědecký časopis Fakulty ekonomické Západočeské univerzity v Plzni. Č. 2 (2023), s. 72-79. - Plzeň : Vydavatelství ZČU v Plzni, 2023. ISSN 2788-0079
    DOI 10.24132/jbt.2023.13.2.72_79
    Document kindschedule of articles from periodics
    LanguageEnglish
    Country of EditionCzech Republic
    Keywords manažment destinačný * ruch cestovný * správanie * Slovensko
    AnnotationTento výskumný dokument poskytuje komplexné pochopenie tokov návštevníkov v rámci turistickej destinácie prostredníctvom sieťovej analýzy. Dáta pre analýzu boli zozbierané prostredníctvom dotazníkového prieskumu, kde respondenti poskytli pohľad na konkrétne miesta, ktoré počas pobytu v destinácii navštívili. Celkový počet respondentov bol 276. Štúdia využívala metódy sieťovej analýzy na zmapovanie a vizualizáciu prepojení medzi rôznymi turistickými lokalitami, čím sa nakoniec vytvorila topografická mapa, ktorá zobrazuje zložité vzorce pohybu návštevníkov. Na účely sieťovej analýzy bol použitý softvér s názvom Gephi. Hlavným cieľom bolo demonštrovať jeden z mnohých spôsobov identifikácie návštevníckych tokov v turistickej destinácii pomocou malých údajov získaných z dotazníkového prieskumu na prípadovej štúdii Košického kraja. Výsledky, prezentované vizuálne na topografickej mape, poskytujú detailný pohľad na prepojenie medzi rôznymi turistickými lokalitami v rámci destinácie. Analýza siete poukazuje na kľúčové uzly, obľúbené trasy a potenciálne oblasti pre ďalší rozvoj v rámci destinácie. Analýza toku návštevníkov nám môže povedať, kde, v akom počte a v akom čase sa návštevníci zdržiavajú v skúmanej destinácii. Ak ju skombinujeme s ďalšími údajmi, ako sú socio-demografické údaje, miera spokojnosti, míňacie návyky, preferencie ubytovania, používané spôsoby dopravy, navštevované aktivity a atrakcie atď., môžeme z tejto analýzy urobiť strategický nástroj na riadenie a rozvoj destináciu z obchodného hľadiska. Strategickým umiestnením na obľúbených trasách môžu podniky zvýšiť svoju viditeľnosť a prilákať väčší objem potenciálnych zákazníkov. Okrem toho identifikácia nedostatočne preskúmaných oblastí ponúka podnikom príležitosť stať sa priekopníkmi nových skúseností a diverzifikovať služby ponúkané v rámci destinácie. Okrem toho môže analýza tokov isitorov prispieť k udržateľnosti cestovného ruchu.
    DatabaseARTICLES
    ReferencesPERIODIKÁ-Súborný záznam periodika
    Numbers2023: 2

    File nameSizeTyp prístupu
    Plný text PDF469.8 KBpublicly available
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.