Number of the records: 1  

Risks and Opportunities of AI Textual Models, e.g., Chat GPT, in Education

  1. Title Risks and Opportunities of AI Textual Models, e.g., Chat GPT, in Education
    TranslationRiziká a príležitosti textových modelov AI, napr. Chat GPT, vo vzdelávaní
    Author infoRenáta Pakšiová, Dagmar Palatová, Renáta Stanley, Karina Benetti, Markéta Šebestová, Pavel Semerád, Oldřich Rejnuš
    Author Pakšiová Renáta EUBFHIKUA - Katedra účtovníctva a audítorstva FHI
    Co-authors Palatová Dagmar
    Stanley Renáta EUBFHIKUA - Katedra účtovníctva a audítorstva FHI
    Benetti Karina
    Šebestová Markéta
    Semerád Pavel
    Rejnuš Oldřich
    Source document European Forum of Entrepreneurship 2024 : "Entrepreneurship, Education and Society Development in the Context of Technological Changes" : Proceedings of the 17th International Scientific Conference. Pp. 21-38. - Praha : NEWTON College, 2024 ; European Forum of Entrepreneurship 2024 : "Entrepreneurship, Education and Society Development in the Context of Technological Changes" International Scientific Conference. ISBN 978-80-87325-72-8
    Document kindschedule of articles from year books
    LanguageEnglish
    Country of EditionCzech Republic
    Keywords inteligencia umelá * vzdelávanie * vzdelávanie elektronické
    AnnotationTextové (jazykové) modely AI, ako je Chat GPT, sa stávajú novým kľúčovým nástrojom vo vzdelávaní, a to v online aj tradičnom vzdelávacom prostredí. Cieľom tohto dokumentu je identifikovať potenciálne riziká a príležitosti pri používaní textových modelov AI vo vzdelávaní s čiastočnými odporúčaniami na lepšie uplatňovanie. Na základe literárneho prehľadu a analýzy praktických skúseností autorov s používaním nástrojov AI s použitím experimentov a implikácie indukcie sú odvodené a navrhované prístupy k ich použitiu ich pozitíva, negatívy a identifikované prekážky. Na jednej strane modely AI založené na texte ponúkajú niekoľko výhod, napríklad personalizovanú podporu pre učiteľov a študentov, zvýšenú dostupnosť vzdelávacieho obsahu a zefektívnenie procesu výučby. Na druhej strane existujú obavy týkajúce sa etiky, súkromia a zneužívania týchto modelov. Riziká nepresných informácií a mylných predstáv, ktoré môžu vzniknúť, ak študenti nie sú schopní efektívne identifikovať, filtrovať a opraviť chyby v odpovediach poskytnutých AI, sú v súčasnosti najzávažnejšími problémami s jeho používaním. Aby sa aktívne podporalo rozvoj zručností kritického myslenia študentov, je vhodné, aby učitelia zohrávali aktívnu úlohu pri riadení komunikácie študentov s AI a pri hodnotení presnosti a overovania informácií s uplatňovaním hlbokého kritického myslenia a primárneho skepticizmu. Zatiaľ čo AI má veľký prísľub transformácie vzdelávania, riešenie prekážok, ako sú medzery v zručnostiach, etické obavy a výzvy súvisiace s údajmi, je nevyhnutné na využitie úplného potenciálu AI vo vzdelávacích prostrediach.
    Public work categoryReports at international scientific conferences
    DatabasePUBLIKAČNÁ ČINNOSŤ
    No. of Archival CopyE24 00241-003, kópia plného textu

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.