Number of the records: 1  

Finančné pomerové ukazovatele v polygrafickom priemysle na Slovensku

  1. Title Finančné pomerové ukazovatele v polygrafickom priemysle na Slovensku
    Parallel titleFinancial Ratios in the Printing Industry in Slovakia
    Author infoMonika Soľavová, Vladimír Bolek
    Author Soľavová Monika EUBFPMKIM - Katedra informačného manažmentu FPM
    Co-authors Bolek Vladimír EUBFPMKIM - Katedra informačného manažmentu FPM
    Source document Trendy a výzvy rodinného podnikania a nástupníctva I. : zborník vedeckých statí - Proceedings of Scientific Articles. S. 120-133. - Bratislava : [Fakulta podnikového manažmentu EU], 2024 / Hajduová Zuzana ; Markovič Peter ; Hampel Katarzyna ; Bobenič Hintošová Aneta ; Konečný Michal. ISBN 978-80-225-5153-3
    NoteVEGA 1/0662/23 (50%). - VEGA 1/0520/24 (50%)
    Document kindschedule of articles from year books
    LanguageSlovak
    Country of EditionSlovak Republic
    Keywords analýza finančná * ukazovatele finančné * ukazovatele pomerové * priemysel polygrafický * tlač * konkurencieschopnosť * udržateľnosť * likvidita * rentabilita * výkonnosť * zákazníci
    AnnotationV polygrafickom priemysle sú finančné analýzy a stratégie kľúčovým prvkom pre udržanie konkurencieschopnosti priemyselného odvetvia a zabezpečenie jeho udržateľnosti v hospodárskom konkurenčnom prostredí. Kontrola a optimalizácia prevádzkových nákladov významne vplývajú na ziskovosť. Inovačná činnosť zvyšuje efektivitu a znižuje náklady na tlač. Rozšírenie spektra tlačových služieb a produktov je pre zákazníkov lákavé a súčasne neobmedzuje polygrafické spoločnosti na závislosť od jedného trhového segmentu. Zákazníci kladne hodnotia vynikajúci zákaznícky servis, čo vedie k opakovaným obchodom a pre firmy vytvára dôležité referencie. Polygrafické spoločnosti používajú rôzne cenové stratégie, propagačné ceny, objemové ceny a pod., aby zvýšili svoje zisky a udržali si trhový podiel. Pre rast podnikov a každodennú prevádzku je nevyhnutné udržať si dostatočný hotovostný tok a prístup k financovaniu. Stratégie by teda mali byť prispôsobené špecifickým cieľom a potrebám spoločností, aby sa dosiahol maximálny úspech v konkurenčnom a v súčasnosti digitalizovanom prostredí polygrafického priemyslu. Dôležité je identifikovať aktuálne postavenie na trhu a oblasti pre zlepšenie. V príspevku sú analyzované a prezentované finančné pomerové ukazovatele, ktoré poskytujú informácie o likvidite, aktivite, zadlženosti, rentabilite a výkonnosti v polygrafickom priemysle na Slovensku.
    Public work categoryScientific titles in home noticed scientific year-books (not conference)
    DatabasePUBLIKAČNÁ ČINNOSŤ
    No. of Archival CopyE24 00289-008, kópia plného textu

    File nameSizeTyp prístupu
    PDF zabezpečené418.9 KBavailable after login
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.