Number of the records: 1
The Market for Plant-Based Milk Alternatives in Slovakia
Title The Market for Plant-Based Milk Alternatives in Slovakia Translation Trh s alternatívami rastlinného mlieka na Slovensku Author info Malgorzata Agnieszka Jarossová Author Jarossová Malgorzata Agnieszka EUBOBFKMA - Katedra marketingu OBF Source document Studia commercialia Bratislavensia : Scientific Journal of Faculty of Commerce, University of Economics in Bratislava : vedecký časopis Obchodnej fakulty Ekonomickej univerzity v Bratislave. Roč. 17, č. Special Issue (2024), s. 149-163. - Bratislava : Ekonomická univerzita v Bratislave, 2024. ISSN 1339-3081 Note VEGA 1/0398/22 Document kind schedule of articles from periodics Language English Country of Edition Slovak Republic Keywords mlieko * potraviny * trh * Slovensko Annotation Spotrebitelia jednoznačne smerujú k rastlinnej strave a flexitariánskym stravovacím návykom. Vedome obmedzujú množstvo živočíšnych produktov, ktoré konzumujú, a tam, kde majú možnosť, prechádzajú na rastlinné alternatívy. Robia tak najčastejšie kvôli zdravotným benefitom, ale aj kvôli chuti a ohľaduplnosti k planéte. Rastlinné potraviny a nápoje sú rýchlo rastúcou kategóriou produktov na európskom a svetovom trhu. Získavajú si čoraz viac spotrebiteľov. Tento článok skúma alternatívy rastlinného mlieka dostupné na slovenskom trhu. Na získanie teoretického základu o tejto problematike boli použité metódy analýzy a syntézy. Analyzovali sa informácie z domácich a zahraničných vedeckých a odborných zdrojov. Je zrejmé, že značná časť slovenskej populácie (36,8 %) znižuje alebo zvažuje zníženie spotreby potravín živočíšneho pôvodu. Ľudia všetkých vekových kategórií majú záujem znížiť spotrebu živočíšnych produktov, no najväčší záujem majú spotrebitelia vo veku od 25 do 34 rokov. V roku 2022 si každá tretia domácnosť kúpila rastlinné alternatívy mlieka. S rastúcim povedomím o problémoch životného prostredia sa spotrebitelia čoraz viac zaujímajú o produkty, ktoré majú pozitívny vplyv na životné prostredie alebo ľudské zdravie. Typickým príkladom sú potraviny a nápoje rastlinného pôvodu. Je preto nevyhnutné preskúmať, ako sa menia postoje s rastúcim povedomím o udržateľných produktoch a nákupnom správaní spotrebiteľov. Database ARTICLES References PERIODIKÁ-Súborný záznam periodika Numbers 2024: Special Issue
File name Size Typ prístupu PDF zabezpečené 384.7 KB available after login article
Number of the records: 1