Number of the records: 1  

The Market for Plant-Based Milk Alternatives in Slovakia

  1. Title The Market for Plant-Based Milk Alternatives in Slovakia
    TranslationTrh s alternatívami rastlinného mlieka na Slovensku
    Author infoMalgorzata Agnieszka Jarossová
    Author Jarossová Malgorzata Agnieszka EUBOBFKMA - Katedra marketingu OBF
    Source document Studia commercialia Bratislavensia : Scientific Journal of Faculty of Commerce, University of Economics in Bratislava : vedecký časopis Obchodnej fakulty Ekonomickej univerzity v Bratislave. Roč. 17, č. Special Issue (2024), s. 149-163. - Bratislava : Ekonomická univerzita v Bratislave, 2024. ISSN 1339-3081
    NoteVEGA 1/0398/22
    Document kindschedule of articles from periodics
    LanguageEnglish
    Country of EditionSlovak Republic
    Keywords mlieko * potraviny * trh * Slovensko
    AnnotationSpotrebitelia jednoznačne smerujú k rastlinnej strave a flexitariánskym stravovacím návykom. Vedome obmedzujú množstvo živočíšnych produktov, ktoré konzumujú, a tam, kde majú možnosť, prechádzajú na rastlinné alternatívy. Robia tak najčastejšie kvôli zdravotným benefitom, ale aj kvôli chuti a ohľaduplnosti k planéte. Rastlinné potraviny a nápoje sú rýchlo rastúcou kategóriou produktov na európskom a svetovom trhu. Získavajú si čoraz viac spotrebiteľov. Tento článok skúma alternatívy rastlinného mlieka dostupné na slovenskom trhu. Na získanie teoretického základu o tejto problematike boli použité metódy analýzy a syntézy. Analyzovali sa informácie z domácich a zahraničných vedeckých a odborných zdrojov. Je zrejmé, že značná časť slovenskej populácie (36,8 %) znižuje alebo zvažuje zníženie spotreby potravín živočíšneho pôvodu. Ľudia všetkých vekových kategórií majú záujem znížiť spotrebu živočíšnych produktov, no najväčší záujem majú spotrebitelia vo veku od 25 do 34 rokov. V roku 2022 si každá tretia domácnosť kúpila rastlinné alternatívy mlieka. S rastúcim povedomím o problémoch životného prostredia sa spotrebitelia čoraz viac zaujímajú o produkty, ktoré majú pozitívny vplyv na životné prostredie alebo ľudské zdravie. Typickým príkladom sú potraviny a nápoje rastlinného pôvodu. Je preto nevyhnutné preskúmať, ako sa menia postoje s rastúcim povedomím o udržateľných produktoch a nákupnom správaní spotrebiteľov.
    DatabaseARTICLES
    ReferencesPERIODIKÁ-Súborný záznam periodika
    Numbers2024: Special Issue

    File nameSizeTyp prístupu
    PDF zabezpečené384.7 KBavailable after login
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.