- Do Ecolabels Matter? A Study of the Effect of Environmental Labelling…
Number of the records: 1  

Do Ecolabels Matter? A Study of the Effect of Environmental Labelling in Purchasing Behaviour

  1. Title Do Ecolabels Matter? A Study of the Effect of Environmental Labelling in Purchasing Behaviour
    TranslationMajú environmentálne značky význam? Štúdia vplyvu environmentálneho označovania na nákupné správanie
    Author infoDagmar Klepochová, Janka Kopaničová, Marína Korčoková, Dana Vokounová, Zuzana Francová
    Author Klepochová Dagmar EUBOBFKMA - Katedra marketingu OBF
    Co-authors Kopaničová Janka EUBOBFKMA - Katedra marketingu OBF
    Korčoková Marína EUBOBFKMA - Katedra marketingu OBF
    Vokounová Dana EUBOBFKMA - Katedra marketingu OBF
    Francová Zuzana EUBOBFKMA - Katedra marketingu OBF
    Source document Studia commercialia Bratislavensia : Scientific Journal of Faculty of Commerce, University of Economics in Bratislava : vedecký časopis Obchodnej fakulty Ekonomickej univerzity v Bratislave. Roč. 17, č. Special Issue (2024), s.173-185. - Bratislava : Ekonomická univerzita v Bratislave, 2024. ISSN 1339-3081
    NoteVEGA 1/0505/22
    Document kindschedule of articles from periodics
    LanguageEnglish
    Country of EditionSlovak Republic
    Keywords správanie spotrebiteľa * značky environmentálne * udržateľnosť
    AnnotationS rastom environmentálneho povedomia zákazníkov zaviedli Európska únia ako aj jednotlivé európske krajiny, rôzne medzinárodné a národné organizácie, podnikateľské či neziskové združenia a firmy viaceré environmentálne značky. Cieľom štúdie je zistiť, či pohlavie a úroveň vzdelania ovplyvňujú vnímanie environmentálneho označovania medzi spotrebiteľmi v stredoeurópskej krajine Slovensko. Kvantitatívna ad hoc štúdia viac ako 600 spotrebiteľov zastupujúcich všetky vekové skupiny bola vykonaná v roku 2023 s cieľom ukázať najnovšie trendy v spotrebiteľskom správaní a úlohu environmentálnych značiek v nákupnom procese so zameraním najmä na „Ekolabel EÚ“ a národnú značku. „Environmentálne prijateľný výrobok“. Výsledky poukazujú na rozdiely vo vnímaní, chápaní a akceptovaní environmentálneho označovania v nákupnom správaní medzi mužmi a ženami a len čiastočne podporujú hypotézy, že vzdelanie má diferenciačný efekt.
    Public work categoryScientific titles in home not carented magazines and other year-books
    DatabasePUBLIKAČNÁ ČINNOSŤ
    No. of Archival CopyE24 0305550-025, kópia plného textu
    ReferencesPERIODIKÁ-Súborný záznam periodika
    Numbers2024: Special Issue

    File nameSizeTyp prístupu
    PDF zabezpečené304.3 KBavailable after login
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.