Number of the records: 1
Do Ecolabels Matter? A Study of the Effect of Environmental Labelling in Purchasing Behaviour
Title Do Ecolabels Matter? A Study of the Effect of Environmental Labelling in Purchasing Behaviour Translation Majú environmentálne značky význam? Štúdia vplyvu environmentálneho označovania na nákupné správanie Author info Dagmar Klepochová, Janka Kopaničová, Marína Korčoková, Dana Vokounová, Zuzana Francová Author Klepochová Dagmar EUBOBFKMA - Katedra marketingu OBF Co-authors Kopaničová Janka EUBOBFKMA - Katedra marketingu OBF Korčoková Marína EUBOBFKMA - Katedra marketingu OBF Vokounová Dana EUBOBFKMA - Katedra marketingu OBF Francová Zuzana EUBOBFKMA - Katedra marketingu OBF Source document Studia commercialia Bratislavensia : Scientific Journal of Faculty of Commerce, University of Economics in Bratislava : vedecký časopis Obchodnej fakulty Ekonomickej univerzity v Bratislave. Roč. 17, č. Special Issue (2024), s.173-185. - Bratislava : Ekonomická univerzita v Bratislave, 2024. ISSN 1339-3081 Note VEGA 1/0505/22 Document kind schedule of articles from periodics Language English Country of Edition Slovak Republic Keywords správanie spotrebiteľa * značky environmentálne * udržateľnosť Annotation S rastom environmentálneho povedomia zákazníkov zaviedli Európska únia ako aj jednotlivé európske krajiny, rôzne medzinárodné a národné organizácie, podnikateľské či neziskové združenia a firmy viaceré environmentálne značky. Cieľom štúdie je zistiť, či pohlavie a úroveň vzdelania ovplyvňujú vnímanie environmentálneho označovania medzi spotrebiteľmi v stredoeurópskej krajine Slovensko. Kvantitatívna ad hoc štúdia viac ako 600 spotrebiteľov zastupujúcich všetky vekové skupiny bola vykonaná v roku 2023 s cieľom ukázať najnovšie trendy v spotrebiteľskom správaní a úlohu environmentálnych značiek v nákupnom procese so zameraním najmä na „Ekolabel EÚ“ a národnú značku. „Environmentálne prijateľný výrobok“. Výsledky poukazujú na rozdiely vo vnímaní, chápaní a akceptovaní environmentálneho označovania v nákupnom správaní medzi mužmi a ženami a len čiastočne podporujú hypotézy, že vzdelanie má diferenciačný efekt. Public work category Scientific titles in home not carented magazines and other year-books Database PUBLIKAČNÁ ČINNOSŤ No. of Archival Copy E24 0305550-025, kópia plného textu References PERIODIKÁ-Súborný záznam periodika Numbers 2024: Special Issue
File name Size Typ prístupu PDF zabezpečené 304.3 KB available after login article
Number of the records: 1