- The Impact of Poverty on the Quality of Education in the V4 Countries
Number of the records: 1  

The Impact of Poverty on the Quality of Education in the V4 Countries

  1. Title The Impact of Poverty on the Quality of Education in the V4 Countries
    Parallel titleVplyv chudoby na kvalitu vzdelávania v krajinách V4
    Author infoKlaudia Bžanová
    Author Bžanová Klaudia EUBPHFKEM - Katedra ekonómie a manažmentu PHF
    Source document "Regional Higher Education in the Context of V4 Cooperation" : Proceedings of the International Scientific Conference : 15. - 17. October 2024, Zemplínska Šírava. Pp. 23-27. - Bratislava : Vydavateľstvo EKONÓM, 2024 / Szaryszová Petra ; Barkóciová Miroslava ; Karamanová Karin ; Gavurová Beáta ; Černota Pavel ; "Regional Higher Education in the Context of V4 Cooperation" The International Scientific Conference. ISBN 978-80-225-5176-2
    Document kindschedule of articles from year books
    LanguageEnglish
    Country of EditionSlovak Republic
    Keywords vzdelávanie * chudoba * rozvoj sociálno-ekonomický * udržateľnosť * nerovnosť * Vyšehradská štvorka
    AnnotationChudoba je významným determinantom výsledkov vzdelávania, ovplyvňuje prístup ku kvalitnému vzdelávaniu a udržiava sociálno-ekonomickú nerovnosť. Štúdia skúma vplyv chudoby na kvalitu vzdelávania v krajinách V4: Poľsku, Českej republike, Slovensku a Maďarsku. Syntetizuje zistenia z rôznych štúdií a navrhuje politické odporúčania na zmiernenie rozdielov vo vzdelaní v týchto krajinách. Štúdia zdôrazňuje, že riešenie nerovností vo vzdelaní je kľúčové pre prelomenie kruhu chudoby a dosiahnutie trvalo udržateľného sociálno-ekonomického rozvoja. Medzi kľúčové opatrenia patrí cielené financovanie znevýhodnených škôl, podpora vzdelávania žien a rozšírenie programov vzdelávania v ranom detstve.
    Public work categoryReports at home scientific conferences
    DatabasePUBLIKAČNÁ ČINNOSŤ
    No. of Archival CopyE24 00407-004, kópia plného textu

    File nameSizeTyp prístupu
    PDF zabezpečené386.7 KBavailable after login
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.