- Tracked and Segregated: The Effect of Early Informal Within-School Tr…
Number of the records: 1  

Tracked and Segregated: The Effect of Early Informal Within-School Tracking in Schools with Students with Low Socioeconomic Status or Roma Ethnicity

  1. Title Tracked and Segregated: The Effect of Early Informal Within-School Tracking in Schools with Students with Low Socioeconomic Status or Roma Ethnicity
    TranslationSledované a segregované: Vplyv skorého neformálneho sledovania v rámci školy v školách so žiakmi s nízkym socioekonomickým postavením alebo rómskym etnikom
    Author infoTerézia Tomáschová, Miloslav Bahna
    Author Tomáschová Terézia
    Co-authors Bahna Miloslav
    Source document Sociológia : časopis pre otázky sociológie. Roč. 56, č. 2 (2024), s. 154-181. - Bratislava : Sociologický ústav SAV, 2024. ISSN 0049-1225
    DOI https://doi.org/10.31577/sociologia.2024.56.2.6
    Document kindschedule of articles from periodics
    LanguageEnglish
    Country of EditionSlovak Republic
    Keywords školy * Rómovia * etnikum * výskum sociologický * žiaci * vzdelávanie * populácia
    AnnotationPostupy sledovania v rámci školy na socioekonomicky a etnicky zmiešaných základných školách. Na Slovensku, kde sa tieto praktiky predtým popisovali spojené so segregáciou rómskych žiakov, vedú k akademicky, socioekonomicky a etnicky odlišným triedam v škole. Snažíme sa identifikovať skoré sledovacie praktiky škôl tak, že skúmame, či dve alebo viac tried zahrnutých do hodnotenia TIMSS 2019 v konkrétnej škole vykazuje extrémne rozdiely, pokiaľ ide o etnický (slovenský vs. rómsky) alebo socioekonomický (definovaný úrovňou vzdelania rodičov alebo zamestnaním). Výsledky potvrdzujú, že segregácia na úrovni triedy má podľa všetkého veľmi významnú súvislosť s akademickými výsledkami študentov z tried s nízkym vzdelaním. V porovnaní s identickými žiakmi z tried s nižším sledovaním majú žiaci z tried s nižším sledovaním o viac ako 15 % nižšie skóre v testoch z matematiky a prírodných vied. To poukazuje na potrebu ďalej skúmať skoré neformálne praktiky sledovania v rámci školy, ktoré doteraz unikali analytickej pozornosti.
    DatabaseARTICLES
    ReferencesPERIODIKÁ-Súborný záznam periodika
    Numbers2024: 2

    File nameSizeTyp prístupu
    Plný text PDF966.6 KBfrom the SEK IP address after logging in
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.