Number of the records: 1  

Hodnotová orientácia žiakov predmetu ekonomika na gymnáziu

  1. Title Hodnotová orientácia žiakov predmetu ekonomika na gymnáziu
    Parallel titleValue Orientation of Economics Students at Grammar Schools
    Author infoJaromír Novák
    Author Novák Jaromír EUBFNHCKO - Kompetenčné centrum FNH
    Source document Schola nova, quo vadis? 2024 : sborník recenzovaných příspěvků 9. ročníku mezinárodní vědecké konference. S. 92-97. - Praha : Extrasystem, 2024 ; Schola nova, quo vadis? 2024 Mezinárodní vědecká konference. ISBN 978-80-87570-64-7
    NoteKEGA 025EU-4/2023
    Document kindschedule of articles from year books
    LanguageSlovak
    Country of EditionCzech Republic
    Keywords vzdelávanie * vyučovanie * pedagogika * metódy * školy stredné * žiaci * muži * ženy * motivácia * výskum * prieskum
    AnnotationHodnotová orientácia žiakov významne ovplyvňuje ich rozhodovanie a správanie. Voľbu metód vyučovania a učenia sa žiakov by preto učitelia mali prispôsobovať tomu, aké hodnoty uznávajú ich žiaci, aby sa so zvoleným spôsobom práce v škole vedeli čo najlepšie stotožniť. Analýza, ktoré hodnoty sú dôležité pre žiakov predmetu ekonomika na gymnáziu. Na vzorke 98 žiakov sa zistilo, že najvýznamnejšími sú pre nich vzdelávacie hodnoty, nasledované sociálnymi a ekonomickými hodnotami. Najmenší význam vidia v estetických hodnotách. Pri porovnaní odpovedí žiakov a žiačok sa ukázalo, že vzdelávacie hodnoty sú síce pre obe skupiny veľmi dôležité, ale v skupine žiakov ich významom mierne prekonali ekonomické hodnoty a v skupine žiačok zasa hodnoty sociálne.
    Public work categoryReports at international scientific conferences
    DatabasePUBLIKAČNÁ ČINNOSŤ
    No. of Archival CopyE24 00439-002, kópia plného textu

    File nameSizeTyp prístupu
    PDF zabezpečené410.1 KBavailable after login
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.