Number of the records: 1
Meranie kvality služieb v cestovnom ruchu z hľadiska dopytu a ponuky
Title Meranie kvality služieb v cestovnom ruchu z hľadiska dopytu a ponuky Parallel title Quality Measurement in Tourism in the Context of the Demand and Supply Author info Roman Lacko, Terézia Kollárová, Radúz Dula Author Lacko Roman EUBOBFKCR - Katedra cestovného ruchu OBF Co-authors Kollárová Terézia Dula Radúz EUBOBFKCR - Katedra cestovného ruchu OBF Source document Ekonomika cestovného ruchu a podnikanie : vedecký časopis Obchodnej fakulty Ekonomickej univerzity v Bratislave : cestovný ruch - všeobecná ekonomika - obchod - služby - podnikanie - regionálny rozvoj. Roč. 16, č. 2 (2024), s. 80-90. - Bratislava : Katedra služieb a cestovného ruchu OBF EU, 2024. ISSN 2453-9988 Note VEGA 1/0271/23. - KEGA 020EU-4/2024 GBL Document kind schedule of articles from periodics Language Slovak Country of Edition Slovak Republic Keywords ruch cestovný * kvalita služieb * dopyt * ponuka Annotation Tento príspevok je venovaný predstaveniu konkrétnych modelov hodnotenia kvality služieb so špecifikáciou pre odvetvie cestovného ruchu. Cieľom je poskytnúť vybrané teoretické východiská v oblasti merania a hodnotenia kvality služieb v cestovnom ruchu zo strany dopytu, t. j. spotreby, a tieto poznatky následne syntetizovať. Príspevok popisuje a charakterizuje model GAP, ktorý vo svojej podstate identifikuje sedem medzier vo vnímaní kvality služieb zo strany dopytu. Následne špecifikujeme metódu založenú na modeli GAP, čo je model hodnotenia kvality služieb - metóda SERVQUAL, ktorá sa často používa na hodnotenie kvality služieb na strane dopytu. Stručne hodnotíme aj prístup IPA. Následne skúmame možnosti hodnotenia kvality služieb zo strany ponuky. Konkrétne špecifikujeme nástroje sebahodnotenia a audity systémov manažérstva kvality. Výsledkom skúmanej problematiky je komplexné vyhodnotenie vybraných aspektov riadenia kvality služieb na strane dopytu a ponuky. Na záver, hodnotenie kvality služieb je zložitý proces, ktorý si vyžaduje komplexný prístup. Použitím kombinácie rôznych modelov a metód môžu podniky v cestovnom ruchu lepšie pochopiť kvalitu svojich služieb a prijímať informované rozhodnutia na jej zlepšenie. Public work category Scientific titles in home not carented magazines and other year-books Database PUBLIKAČNÁ ČINNOSŤ No. of Archival Copy E24 00473-006, kópia plného textu References PERIODIKÁ-Súborný záznam periodika Numbers 2024: 2
File name Size Typ prístupu PDF zabezpečené 313 KB available after login article
Number of the records: 1