- Meranie kvality služieb v cestovnom ruchu z hľadiska dopytu a ponuky
Number of the records: 1  

Meranie kvality služieb v cestovnom ruchu z hľadiska dopytu a ponuky

  1. Title Meranie kvality služieb v cestovnom ruchu z hľadiska dopytu a ponuky
    Parallel titleQuality Measurement in Tourism in the Context of the Demand and Supply
    Author infoRoman Lacko, Terézia Kollárová, Radúz Dula
    Author Lacko Roman EUBOBFKCR - Katedra cestovného ruchu OBF
    Co-authors Kollárová Terézia
    Dula Radúz EUBOBFKCR - Katedra cestovného ruchu OBF
    Source document Ekonomika cestovného ruchu a podnikanie : vedecký časopis Obchodnej fakulty Ekonomickej univerzity v Bratislave : cestovný ruch - všeobecná ekonomika - obchod - služby - podnikanie - regionálny rozvoj. Roč. 16, č. 2 (2024), s. 80-90. - Bratislava : Katedra služieb a cestovného ruchu OBF EU, 2024. ISSN 2453-9988
    NoteVEGA 1/0271/23. - KEGA 020EU-4/2024 GBL
    Document kindschedule of articles from periodics
    LanguageSlovak
    Country of EditionSlovak Republic
    Keywords ruch cestovný * kvalita služieb * dopyt * ponuka
    AnnotationTento príspevok je venovaný predstaveniu konkrétnych modelov hodnotenia kvality služieb so špecifikáciou pre odvetvie cestovného ruchu. Cieľom je poskytnúť vybrané teoretické východiská v oblasti merania a hodnotenia kvality služieb v cestovnom ruchu zo strany dopytu, t. j. spotreby, a tieto poznatky následne syntetizovať. Príspevok popisuje a charakterizuje model GAP, ktorý vo svojej podstate identifikuje sedem medzier vo vnímaní kvality služieb zo strany dopytu. Následne špecifikujeme metódu založenú na modeli GAP, čo je model hodnotenia kvality služieb - metóda SERVQUAL, ktorá sa často používa na hodnotenie kvality služieb na strane dopytu. Stručne hodnotíme aj prístup IPA. Následne skúmame možnosti hodnotenia kvality služieb zo strany ponuky. Konkrétne špecifikujeme nástroje sebahodnotenia a audity systémov manažérstva kvality. Výsledkom skúmanej problematiky je komplexné vyhodnotenie vybraných aspektov riadenia kvality služieb na strane dopytu a ponuky. Na záver, hodnotenie kvality služieb je zložitý proces, ktorý si vyžaduje komplexný prístup. Použitím kombinácie rôznych modelov a metód môžu podniky v cestovnom ruchu lepšie pochopiť kvalitu svojich služieb a prijímať informované rozhodnutia na jej zlepšenie.
    Public work categoryScientific titles in home not carented magazines and other year-books
    DatabasePUBLIKAČNÁ ČINNOSŤ
    No. of Archival CopyE24 00473-006, kópia plného textu
    ReferencesPERIODIKÁ-Súborný záznam periodika
    Numbers2024: 2

    File nameSizeTyp prístupu
    PDF zabezpečené313 KBavailable after login
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.