Number of the records: 1
Etické výzvy v brandingu spojené s používaním AI
Title Etické výzvy v brandingu spojené s používaním AI Parallel title Ethical Challenges in Branding Associated with the Use of AI Author info Slávka Bocánová Author Bocánová Slávka EUBPHFKOP - Katedra obchodného podnikania PHF Source document "Obchod a marketing" : elektronický zborník príspevkov z vedeckého workshopu. S. 19-25. - Košice : Katedra obchodného podnikania PHF EU, 2024 / Kopčáková Janka ; Petrovčiková Katarína ; Zuzik Jozef ; Čulková Katarína ; Dzurová Mária ; "Obchod a marketing" Vedecký workshop. ISBN 978-80-225-5184-7 Note KEGA 032EU-4-2024 Document kind schedule of articles from year books Language Slovak Country of Edition Slovak Republic Keywords marketing * inteligencia umelá * etika Annotation Tento príspevok analyzuje etické otázky, ktoré vznikajú pri aplikácii AI v oblasti marketingu a budovania značky. Nástup AI prináša so sebou nové výzvy, najmä v oblasti transparentnosti, ochrany osobných údajov a algoritmickej zaujatosti, čo môže významne ovplyvniť dôveru spotrebiteľov a ich lojalitu k značkám. Prostredníctvom SOR modelu (Stimulus- Organism- Response) príspevok objasňuje, ako etické aspekty AI zasahujú do vzťahu medzi značkou a spotrebiteľom, pričom sa zdôrazňuje, že hoci technológie založené na AI umožňujú vysoký stupeň personalizácie, môžu mať aj riziká z pohľadu vnímania zákazníckej dôvery. Neetické využívanie AI môže vyústiť do nízkej angažovanosti spotrebiteľov a oslabenia ich lojality. Práca preto akcentuje potrebu dodržiavania etických zásad pri implementácii AI, čím možno nielen podporiť dôveru zákazníkov, ale aj minimalizovať potenciálne negatívne dôsledky na spoločnosť. Public work category Reports at home scientific conferences Database PUBLIKAČNÁ ČINNOSŤ No. of Archival Copy E24 00510-007, kópia plného textu
article
Number of the records: 1