- Characteristics of Research on Green Marketing. Theoretical Study
Number of the records: 1  

Characteristics of Research on Green Marketing. Theoretical Study

  1. Title Characteristics of Research on Green Marketing. Theoretical Study
    TranslationCharakteristika výskumu zeleného marketingu. Teoretická štúdia
    Author infoMariangela Barraco
    Author Barraco Mariangela
    Source document Marketing science & inspirations : vedecký časopis zameraný na problematiku marketingu a marketingového manažmentu : Scientific Journal is Aimed at the Area Marketing and Marketing Management. Roč. 19, č. 1 (2024), s. 15-25. - Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, 2024. ISSN 1338-7944
    DOI 10.46286/msi.2024.19.1.2
    Document kindschedule of articles from periodics
    LanguageEnglish
    Country of EditionSlovak Republic
    Keywords marketing * ekológia * spotrebitelia * komunikácia * recyklácia odpadu * udržateľnosť
    AnnotationČlánok poukazuje na to, ako sa myšlienka udržateľnosti stala neoddeliteľnou súčasťou podnikovej ekonomiky, a predstavuje účinnejšie stratégie, ktoré možno prijať v rámci spoločností s cieľom získať čoraz viac konkurenčných výhod spojených s udržateľnosťou. Koncepcia zeleného marketingu, zameraná na propagáciu výrobkov a služieb s nízkym vplyvom na životné prostredie, získava v tejto súvislosti čoraz väčší význam. Zelený marketing predstavuje v tomto kontexte základný nástroj, ktorý propaguje ekologické výrobky a služby a uľahčuje komunikáciu o udržateľných postupoch prijatých spoločnosťami. Tento prístup pomáha nielen budovať pozitívny imidž spoločnosti, ale môže pozitívne ovplyvniť aj nákupné rozhodnutia spotrebiteľov, ktorí sa čoraz viac orientujú na výrobky a služby, ktoré rešpektujú životné prostredie. Okrem toho, aby spoločnosti mohli riešiť túto komplexnú výzvu založenú na konkurencieschopnosti, musia vypracovať spoľahlivý plán hodnotenia environmentálnej, sociálnej a riadiacej politiky (ESG). Tento plán sa zameriava nielen na znižovanie vplyvu na životné prostredie a zodpovedné hospodárenie so zdrojmi, ale prispieva aj k zvyšovaniu reputácie spoločnosti, čím sa vytvára dlhodobá hodnota v dlhodobom horizonte. Cieľom článku je analyzovať, ako môže integrácia zeleného marketingu a udržateľnosti priniesť konkurenčné výhody a vytvoriť dlhodobú hodnotu pre spoločnosti. Na základe skúmania súčasného podnikateľského prostredia a rastúceho významu udržateľnosti v podnikovom prostredí sa článok zameriava na identifikáciu najúčinnejších stratégií na propagáciu výrobkov a služieb s nízkym vplyvom na životné prostredie a na transparentné informovanie o prijatých udržateľných postupoch. Okrem toho je cieľom článku poukázať na sociálne výhody synergie medzi podnikaním a udržateľnosťou, ktoré vedú čoraz viac spoločností k akceptovaniu týchto prístupov. Prostredníctvom analýzy prípadových štúdií a empirických údajov je v príspevku demonštrované, ako môže implementácia inovatívnych prístupov nielen riešiť trhové výzvy, ale aj zlepšiť vzťahy so zainteresovanými stranami a zvýšiť reputáciu spoločnosti. Nakoniec je cieľom článku preskúmať význam plánu hodnotenia environmentálnych, sociálnych a riadiacich aspektov (ESG) pri riešení konkurenčných výziev a zdôrazniť, ako môže takýto plán prispieť nielen k zníženiu vplyvov na životné prostredie, ale aj k vytvoreniu dlhodobej hodnoty prostredníctvom zodpovedného riadenia podniku.
    DatabaseARTICLES
    ReferencesPERIODIKÁ-Súborný záznam periodika
    Numbers2024: 1

    File nameSizeTyp prístupu
    Plný text PDF222.9 KBpublicly available
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.