- Behavioural Economics and its Impact on Marketing Strategies: a Theor…
Number of the records: 1  

Behavioural Economics and its Impact on Marketing Strategies: a Theoretical and Empirical Perspective

  1. Title Behavioural Economics and its Impact on Marketing Strategies: a Theoretical and Empirical Perspective
    TranslationBehaviorálna ekonómia a jej vplyv na marketingové stratégie: teoretická a empirická perspektíva
    Author infoDana Vokounová, Štefan Žák, Martin Kuchta
    Author Vokounová Dana EUBOBFKMA - Katedra marketingu OBF
    Co-authors Žák Štefan EUBOBFKMA - Katedra marketingu OBF
    Kuchta Martin EUBOBFKMA - Katedra marketingu OBF
    Source document Exploring Consumer Choices: New Frontiers in Research Methodologies : Scientific Papers Collection. Pp. 35-49. - Bratislava : Consumer Insights Agency, 2024 / Žák Štefan ; Strážovská Helena ; Gubíniová Katarína. ISBN 978-80-974995-1-8
    NoteVEGA 1/0505/22
    Document kindschedule of articles from year books
    LanguageEnglish
    Country of EditionSlovak Republic
    Keywords stratégia marketingová * rozhodovanie * správanie spotrebiteľa * ekonómia behaviorálna
    AnnotationBehaviorálna ekonómia predstavuje interdisciplinárny prístup, ktorý spája poznatky z ekonómie a psychológie na pochopenie faktory ovplyvňujúce rozhodovanie a individuálne správanie v rôznych kontextoch. Na rozdiel od tradičných ekonomických teórií, ktoré predpokladajú racionálne spotrebiteľské správanie, behaviorálna ekonómia zdôrazňuje úlohu kognitívnych predsudkov, emocionálnych reakcií a iných psychologických faktorov, ktoré významne formujú rozhodovacie procesy. Tento článok sa zameriava na analýzu štyroch vybraných behaviorálnych ekonomických fenoménov: averzia k strate, sociálny dôkaz, efekt ukotvenia a paradox voľby. V teoretickej časti sú tieto javy podrobne charakterizované na základe prehľadu relevantnej literatúry s vyzdvihnutím ich významu v marketingovej praxi. Empirická časť využíva kvantitatívne metódy na skúmanie interakcií týchto javov so spotrebiteľským správaním s osobitným dôrazom na ich aplikáciu v rôznych marketingových stratégiách. Výskum podčiarkuje interdisciplinárny charakter behaviorálnej ekonómie a jej prínos k moderným marketingovým stratégiám. Teoretické a empirické poznatky prezentované v tomto článku poskytujú solídny základ pre ďalší výskum v tejto oblasti, ako aj praktické aplikácie na optimalizáciu marketingových kampaní. Tento článok významne prispieva k pochopeniu správania spotrebiteľov tým, že poskytuje cenné nástroje na efektívne prispôsobenie marketingových aktivít dynamickému trhovému prostrediu.
    Public work categoryScientific titles in home noticed scientific year-books (not conference)
    DatabasePUBLIKAČNÁ ČINNOSŤ
    No. of Archival CopyE24 00588-008, kópia plného textu

    File nameSizeTyp prístupu
    PDF zabezpečené666.5 KBavailable after login
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.