Number of the records: 1
Hypothetical Con-Structs of Consumer Behavior as Predictors of Pro-Environmental Behavior. An Empirical Study Based on Smartphones
Title Hypothetical Con-Structs of Consumer Behavior as Predictors of Pro-Environmental Behavior. An Empirical Study Based on Smartphones Translation Hypotetické konštrukcie spotrebiteľského správania ako prediktory proenvironmentálneho správania. Empirická štúdia založená na smartfónoch Author info Stefan Wengler, Joachim Riedl, Wolfgang Bichler-Riedl, Marcin Czaban, Sarah Victoria Mohr Author Wengler Stefan Co-authors Riedl Joachim Bichler-Riedl Wolfgang Czaban Marcin Mohr Sarah Victoria Source document Marketing science & inspirations : vedecký časopis zameraný na problematiku marketingu a marketingového manažmentu : Scientific Journal is Aimed at the Area Marketing and Marketing Management. Roč. 19, č. 4 (2024), s. 25-44. - Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, 2024. ISSN 1338-7944 DOI 10.46286/msi.2024.19.4.3 Document kind schedule of articles from periodics Language English Country of Edition Slovak Republic Keywords správanie spotrebiteľa * environmentalistika * spotreba udržateľná * nákup * emócie Annotation Napriek tomu, že ide o špecifický cieľ udržateľného rozvoja (SDG), úloha spotrebiteľov v oblasti udržateľnej spotreby je stále nejednoznačná. Príkladom toho je obrovské množstvo výskumov o rozdiele medzi postojmi, zámermi a správaním, ktoré vo všeobecnosti opisujú zlyhania spotrebiteľov pri správaní sa udržateľne, ako sa teoreticky predpokladá. Nedávne recenzie podnietili ďalšie skúmanie nad rámec existujúcej literatúry o faktoroch ovplyvňujúcich túto medzeru. K tejto výzve prispievame kvantitatívnym skúmaním piatich antagonistických dimenzií – intrapsychických aj situačných – používania smartfónov a udržateľného správania spotrebiteľov v Nemecku (n=800). Naše výsledky poukazujú na dva nové koncepty. Emocionálne prepojenie – t. j. spojenie spotrebiteľov so skúsenosťami so spotrebou – môže buď podporovať, alebo predchádzať udržateľnému správaniu, zatiaľ čo prieskumné správanie spotrebiteľa – t. j. nové nákupy v dôsledku exploatačných tendencií – zvyčajne oslabuje udržateľné správanie. To ilustruje, ako a kedy udržateľnosť prevažuje nad inými spotrebiteľskými postojmi. Tieto výsledky uvádzame do kontextu a v závere našej štúdie poukazujeme na obmedzenia a možnosti ďalšieho výskumu. Database ARTICLES References PERIODIKÁ-Súborný záznam periodika Numbers 2024: 4
File name Size Typ prístupu PDF zabezpečené 256.8 KB available after login article
Number of the records: 1