- The Role of Intrinsic and Prosocial Motivation, Perceived Organizatio…
Number of the records: 1  

The Role of Intrinsic and Prosocial Motivation, Perceived Organizational Support and Job Autonomy in Strengthening the Work Engagement of University Teachers

  1. Title The Role of Intrinsic and Prosocial Motivation, Perceived Organizational Support and Job Autonomy in Strengthening the Work Engagement of University Teachers
    TranslationÚloha vnútornej a prosociálnej motivácie, vnímanej organizačnej podpory a pracovnej autonómie pri posilňovaní pracovného zapojenia vysokoškolských učiteľov
    Author infoNadežda Jankelová, Zuzana Joniaková, Natália Matkovčíková
    Author Jankelová Nadežda EUBFPMKPM - Katedra manažmentu FPM
    Co-authors Joniaková Zuzana EUBFPMKPM - Katedra manažmentu FPM
    Matkovčíková Natália EUBFPMKPM - Katedra manažmentu FPM
    Source document Tem Journal: Technology, Education, Management, Informatics : Journal of the Association for Information Communication Technologies, Education and Science. Vol. 14, no. 1 (2025), pp. 326-341. - Novi Pazar : UIKTEN. ISSN 2217-8309
    DOI 10.18421/TEM141-29
    NoteVEGA 1/0010/23. - Registrovaný: Scopus. - Registrovaný: Web of Science
    Document kindschedule of articles from periodics
    LanguageEnglish
    Country of EditionSerbia
    Keywords motivácia pracovná * vzdelávanie ďalšie * vzdelávanie dospelých * učitelia * školy vysoké * organizácia podniku * prostredie pracovné
    AnnotationCieľom výskumu je preskúmať súvislosť medzi vnútornou a prosociálnou motiváciou a angažovanosťou v práci, ako aj potvrdiť úlohu vnímanej organizačnej podpory a pracovnej autonómie v tejto súvislosti. Údaje boli získané prostredníctvom dotazníkového prieskumu v období od októbra do novembra 2022. Respondentmi boli vysokoškolskí učitelia zo slovenských univerzít a vysokých škôl. Zistenia poukazujú na pozitívnu súvislosť medzi vnútornou a prosociálnou motiváciou vysokoškolských učiteľov a ich pracovnou angažovanosťou. Významnejšiu úlohu zohráva vnútorná motivácia, ktorú však učitelia v súčasnosti pociťujú menej.
    Public work categoryADM
    Registered inWOS
    Registered inSCOPUS
    DatabasePUBLIKAČNÁ ČINNOSŤ
    No. of Archival CopyE25 00242-001, online

    File nameSizeTyp prístupu
    Plný text PDF836.3 KBpublicly available
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.