- Factors Influencing Honey Choice in Slovakia and Hungary: A Comparati…
Number of the records: 1  

Factors Influencing Honey Choice in Slovakia and Hungary: A Comparative Study

  1. Title Factors Influencing Honey Choice in Slovakia and Hungary: A Comparative Study
    TranslationFaktory ovplyvňujúce výber medu na Slovensku a v Maďarsku: porovnávacia štúdia
    Author infoPeter Šedík, Marián Čvirik, Cristina Bianca Pocol, Titanilla Oravecz
    Author Šedík Peter
    Co-authors Čvirik Marián EUBOBFVIO - Výskumný inštitút obchodu a udržateľného podnikania
    Pocol Cristina Bianca
    Oravecz Titanilla
    Source document Amfiteatru Economic. Vol. 27, no. 69 (2025), pp. 431-451. - Bucharest : Editura ASE. ISSN 1582-9146
    DOI 10.24818/EA/2025/69/431
    NoteVEGA 1/0310/24. - Registrovaný: Web of Science. - Registrovaný: Scopus
    Document kindschedule of articles from periodics
    LanguageEnglish
    Country of EditionRomania
    Keywords spotrebitelia * správanie spotrebiteľa * potraviny * analýza faktorová * porovnanie medzinárodné * prieskum * Slovensko * Maďarsko
    AnnotationŠtúdia skúma vonkajšie a vnútorné faktory, ktoré ovplyvňujú rozhodnutia o kúpe medu a ich vplyv na spotrebu medu na Slovensku a v Maďarsku. Porovnávacia štúdia je založená na online prieskume uskutočnenom v roku 2022. Obe výskumné vzorky sú reprezentatívne z hľadiska pohlavia a veku. Zahŕňajú spotrebiteľov medu vo veku 18 rokov a viac. Na skúmanie vzťahov medzi 20 vybranými faktormi bola použitá exploratívna faktorová analýza (EFA). Zistenia ukázali existenciu niekoľkých latentných faktorov s miernymi rozdielmi medzi týmito dvoma krajinami. Na slovenskom trhu s medom boli identifikované štyri latentné faktory: kvalita, cena, marketing a vizuálne faktory, zatiaľ čo na maďarskom trhu s medom bolo identifikovaných šesť latentných faktorov: kvalita, marketing, geografické umiestnenie, dizajn produktu a vizuálne faktory. Okrem toho kohortová analýza ukázala štatisticky významné rozdiely medzi generáciami (Generácia Z, Generácia Y, Generácia X a Babyboomers) v oboch krajinách. Zistenia poskytujú cenné poznatky o preferenciách spotrebiteľov pri výbere medu, čo môže včelárom pomôcť pri vývoji marketingových stratégií zameraných na zákazníka.
    Public work categoryADM
    Registered inWOS
    Registered inSCOPUS
    DatabasePUBLIKAČNÁ ČINNOSŤ
    No. of Archival CopyE25 00354-001, online

    File nameSizeTyp prístupu
    Plný text PDF769.1 KBpublicly available
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.