Number of the records: 1
Factors Influencing Honey Choice in Slovakia and Hungary: A Comparative Study
Title Factors Influencing Honey Choice in Slovakia and Hungary: A Comparative Study Translation Faktory ovplyvňujúce výber medu na Slovensku a v Maďarsku: porovnávacia štúdia Author info Peter Šedík, Marián Čvirik, Cristina Bianca Pocol, Titanilla Oravecz Author Šedík Peter Co-authors Čvirik Marián EUBOBFVIO - Výskumný inštitút obchodu a udržateľného podnikania Pocol Cristina Bianca Oravecz Titanilla Source document Amfiteatru Economic. Vol. 27, no. 69 (2025), pp. 431-451. - Bucharest : Editura ASE. ISSN 1582-9146 DOI 10.24818/EA/2025/69/431 Note VEGA 1/0310/24. - Registrovaný: Web of Science. - Registrovaný: Scopus Document kind schedule of articles from periodics Language English Country of Edition Romania Keywords spotrebitelia * správanie spotrebiteľa * potraviny * analýza faktorová * porovnanie medzinárodné * prieskum * Slovensko * Maďarsko Annotation Štúdia skúma vonkajšie a vnútorné faktory, ktoré ovplyvňujú rozhodnutia o kúpe medu a ich vplyv na spotrebu medu na Slovensku a v Maďarsku. Porovnávacia štúdia je založená na online prieskume uskutočnenom v roku 2022. Obe výskumné vzorky sú reprezentatívne z hľadiska pohlavia a veku. Zahŕňajú spotrebiteľov medu vo veku 18 rokov a viac. Na skúmanie vzťahov medzi 20 vybranými faktormi bola použitá exploratívna faktorová analýza (EFA). Zistenia ukázali existenciu niekoľkých latentných faktorov s miernymi rozdielmi medzi týmito dvoma krajinami. Na slovenskom trhu s medom boli identifikované štyri latentné faktory: kvalita, cena, marketing a vizuálne faktory, zatiaľ čo na maďarskom trhu s medom bolo identifikovaných šesť latentných faktorov: kvalita, marketing, geografické umiestnenie, dizajn produktu a vizuálne faktory. Okrem toho kohortová analýza ukázala štatisticky významné rozdiely medzi generáciami (Generácia Z, Generácia Y, Generácia X a Babyboomers) v oboch krajinách. Zistenia poskytujú cenné poznatky o preferenciách spotrebiteľov pri výbere medu, čo môže včelárom pomôcť pri vývoji marketingových stratégií zameraných na zákazníka. Public work category ADM Registered in WOS Registered in SCOPUS Database PUBLIKAČNÁ ČINNOSŤ No. of Archival Copy E25 00354-001, online
File name Size Typ prístupu Plný text PDF 769.1 KB publicly available 
article
Number of the records: 1