Number of the records: 1  

Spotrebitelia v prostredí zeleného marketingu a greenwashingu

  1. Title Spotrebitelia v prostredí zeleného marketingu a greenwashingu
    Parallel titleConsumers in the Environment of Green Marketing and Greenwashing
    Author infoAndrea Seberíni, Katarína Izáková, Martin Hronec
    Author Seberíni Andrea
    Co-authors Izáková Katarína
    Hronec Martin
    Source document Ekonomika a spoločnosť : recenzovaný vedecký časopis Ekonomickej fakulty Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici. Roč. 25, č. 1 (2024), s. 5-19. - Banská Bystrica : Belianum, 2024. ISSN 2729-8213
    DOI 10.24040/eas.2024.25.1.5-19
    Document kindschedule of articles from periodics
    LanguageSlovak
    Country of EditionSlovak Republic
    Keywords greenwashing * spotrebitelia * marketing environmentálny * udržateľnosť * prostredie životné * Slovensko
    AnnotationVýznamným problémom, ktorý sa objavuje v diskurzívnych praktikách zeleného marketingu, je nárast greenwashingu; spoločnosti poskytujúce irelevantné, nadhodnotené alebo nepravdivé informácie o udržateľnosti produktu. To vyvoláva množstvo problémov, ktoré ešte neboli dôsledne preskúmané. Táto štúdia využíva skupinové diskusie na poskytnutie jedného z prvých hodnotení vplyvu greenwashingu na spotrebiteľov. Tri pološtruktúrované skupinové rozhovory so 14 účastníkmi vo veku 20-45 rokov pomocou reflektívnej tematickej analýzy. Cieľom štúdie je získať prvé poznatky o tom, ako spotrebitelia vnímajú rôzne zelené marketingové stratégie. Zistenia z diskusií v cieľovej skupine naznačujú, že zdroj správ, zelené značky, vnímanie značky a známosť značky majú silný vplyv na vnímanú dôveryhodnosť správy. Vplyv zverejnenia stratégií greenwashingu na nákupné správanie je ovplyvnený viacerými faktormi, ale aj v prípadoch, keď to priamo nevedie k zmene nákupného správania, sa spotrebitelia domnievali, že informácie o greenwashingu sú dôležité pre ich celkový rozhodovací proces. Pozorované zhoršenie dôvery spotrebiteľov v značky produktov v reakcii na greenwashing podkopáva potenciál zeleného marketingu a prispieva k poškodeniu dobrého mena výrobcov. Čo je z praktického hľadiska dôležitejšie, táto štúdia ukazuje dôkazy o vplyve greenwashingu na dôveryhodnosť a otvára cestu pre ďalší výskum.
    DatabaseARTICLES
    ReferencesPERIODIKÁ-Súborný záznam periodika
    Numbers2024: 1

    File nameSizeTyp prístupu
    Plný text PDF278.6 KBpublicly available
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.