Number of the records: 1  

Children's Interactions with Public Space: Observing Children's Experienced Affordances in a Housing Estate in Brno, Czechia

  1. Title Children's Interactions with Public Space: Observing Children's Experienced Affordances in a Housing Estate in Brno, Czechia
    Parallel titleInterakce dětí ve veřejném prostoru: pozorování vnímaných afordancí dětí na sídlišti v Brně, Česko
    TranslationInterakcie detí vo verejnom priestore: pozorovanie vnímaných afordancií detí na sídlisku v Brne, Česko
    Author infoDaniel Kaplan
    Author Kaplan Daniel
    Source document Geografický časopis : [recenzovaný vedecký časopis]. Roč. 73, č. 4 (2021), s. 323-346. - Bratislava : Geografický ústav SAV, 2021. ISSN 0016-7193
    DOI 10.31577/geogrcas.2021.73.4.17
    Document kindschedule of articles from periodics
    LanguageEnglish, Czech
    Country of EditionSlovak Republic
    Keywords geografia sociálna * starostlivosť o deti * deti * sídliská * priestor * urbanizmus * interakcia priestorová * psychológia humanistická * rozvoj územný * Česko
    AnnotationPojem afordancia, používaný ako perspektíva na charakterizáciu interakcie detí s prostredím, konkrétne s verejným priestorom sídlisk, a definovaný ako vzťah medzi vlastnosťami objektu a schopnosťami jednotlivca, pričom dôležitú úlohu zohráva vek, inteligencia a telesná veľkosť. Charakterizácia fyzickej afordancie detí na sídlisku a zhodnotenie konceptu afordancie prostredníctvom Heftovej taxonómie v urbanizovanej oblasti. Skúmanie konkrétnej oblasti, sídlisko Lesná v Brne, považovanej za jedno z najlepších miest na bývanie, najmä vďaka bohatej zeleni a prítomnosti prírody a sôch na sídlisku. Pozorovanie dvoch skupín detí, bez zberu ich osobných údajov či formálnej interakcie s nimi, so sledovaním otázky, aké fyzické afordancie zažívajú deti vo verejných priestoroch sídliska.
    DatabaseARTICLES
    ReferencesPERIODIKÁ-Súborný záznam periodika
    Numbers2021: 4

    File nameSizeTyp prístupu
    Plný text PDF2.5 MBverejne dostupné
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.