Number of the records: 1
Čitateľská gramotnosť a multilinguálna výučba
SYS 0167002 LBL 00000nla--22^^^^^---450- 005 20240502072918.4 100 $a 20130326d2011łłłłm--y0sloc0103----ba 101 0-
$a slo $d slo $d eng 102 $a SK 200 1-
$a Čitateľská gramotnosť a multilinguálna výučba $d Reading literacy and multilingual teaching $f Mária Sztuková 330 $a Na Slovensku, ale aj v mnohých ďalších krajinách, sa znižuje čitateľská a hovorová gramotnosť (slovná zásoba). Čitateľská gramotnosť ako porozumenie, použitie a uvažovanie o písanom texte je dôležitá z dôvodu dosiahnutia osobných cieľov, rozvoja osobných znalostí a potenciálu a na zaradenie sa do spoločnosti. V niektorých krajinách má tento vývoj veľmi negatívny vplyv na priemernú slovnú zasobu používanú absolventami školy, ktorí potom nie sú schopní naplniť očakávania pre úspešné zaradenie sa na súčasnom pracovnom trhu. Priemerný výsledok testu čitateľskej gramotnosti PISA pre Slovensko bol 2 (skoro 3), čo bol výsledok pod úrovňou priemeru OECD. 463 -1
$1 001 eu_un_cat*0166950 $1 010 $a 978-80-8082-495-2 $1 200 1 $a Lingua Tyrnaviensis 2011 $b elektronický zdroj $e zborník príspevkov [z medzinárodnej vedeckej konferencie, Trnava 23. 9. 2011] $f editorka a zostavovateľka zborníka Ľudmila Jančovičová $v S. 94-106 $1 210 $a Trnava $c Pedagogická fakulta Trnavskej univerzity v Trnave $d 2011 $1 215 $a CD-ROM [144 s.] 610 1-
$9 eu_un_auth*h0007251 $a vzdelávanie 610 1-
$9 eu_un_auth*0011430 $a gramotnosť 610 1-
$9 eu_un_auth*0037196 $a zásoba slovná 610 1-
$9 eu_un_auth*h0007184 $a výskum 610 1-
$9 eu_un_auth*h0005739 $a Slovensko 610 1-
$9 eu_un_auth*0012103 $a OECD 675 $a 37 $v 1. stred. $z slo $T . $3 eu_un_auth*h0000231 $x Výchova. Vzdelávanie. Vyučovanie 700 -1
$3 eu_un_auth*p0048893 $a Sztuková $b Mária $p EUBFAJKAJ $9 100 $4 070 $T Katedra anglického jazyka FAJ 801 -0
$a SK $b BA004 $c 20130326 $g AACR2
Number of the records: 1