Number of the records: 1  

Struktura obyvatelstva jako faktor prostorového chování populace: úroveň vzdělání a dojížďka

  1. Title Struktura obyvatelstva jako faktor prostorového chování populace: úroveň vzdělání a dojížďka
    Parallel titleSocio-Demographic Structure as a Factor of Spatial Behaviour of Population: The Level of Education and Commuting
    TranslationŠtruktúra obyvateľstva ako faktor priestorového správania obyvateľstva: úroveň vzdelania a dochádzka za prácou
    Author infoMiroslav Vrtiška, Karel Maier
    Author Vrtiška Miroslav
    Co-authors Maier Karel
    Source document Geografický časopis : [recenzovaný vedecký časopis]. Roč. 74, č. 2 (2022), s. 123-140. - Bratislava : Geografický ústav SAV, 2022. ISSN 0016-7193
    DOI 10.31577/geogrcas.2022.74.2.06
    Document kindschedule of articles from periodics
    LanguageCzech, English
    Country of EditionSlovak Republic
    Keywords geografia sociálna * dochádzka za prácou * úroveň vzdelanostná * stratifikácia sociálna * demografia sociálna * diferenciácia demografická * ekonomika priestorová * Česko * analýza zhluková
    AnnotationAnalýza zmien času dochádzania za prácou v závislosti od sociálno-demografických charakteristík českej populácie, konkrétne od úrovne vzdelania ako ukazovateľa sociálneho a ekonomického statusu. Empirická štúdia vzťahu medzi časom dochádzania a dosiahnutým vzdelaním, s cieľom zistiť, či sa dochádzanie za prácou líši medzi rôznymi skupinami obyvateľstva na základe dosiahnutého vzdelania, na základe údajov z databázy dochádzkových prúdov Českého štatistického úradu z pravidelných sčítaní obyvateľov, domov a bytov z rokov 2001 a 2011, so základným postulátom, že tolerancia času stráveného dochádzaním za prácou je diferencovaná v závislosti od sociálno-ekonomického profilu dochádzajúcich, reprezentovaného dosiahnutým vzdelaním.
    DatabaseARTICLES
    ReferencesPERIODIKÁ-Súborný záznam periodika
    Numbers2022: 2

    File nameSizeTyp prístupu
    Plný text PDF1.1 MBpublicly available
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.