Number of the records: 1
Who Are Online Grocery Shoppers?
Title Who Are Online Grocery Shoppers? Translation Kto sú online nakupujúci s potravinami? Author info Radka Bauerová, Halina Starzyczná, Šárka Zapletalová Author Bauerová Radka Co-authors Starzyczná Halina Zapletalová Šárka Source document E+M. Ekonomie a management : vědecký open access časopis. Roč. 26, č. 1 (2023), s. 186–205. - Liberec : Ekonomická fakulta Technické univerzity v Liberci, 2023. ISSN 1212-3609 DOI 10.15240/tul/001/2023-1-011 Document kind schedule of articles from periodics Language English Country of Edition Czech Republic Keywords obchod elektronický * potraviny * segmentácia trhu * správanie spotrebiteľa * rozhodovanie nákupné * analýza zhluková * analýza faktorová * prieskum Annotation Zrýchlenie elektronického nákupu potravín je dôležitý trend, ktorý dokazuje, že tento spôsob získavania potravy, zákazníci čoraz viac akceptujú. Odhaľovanie, pochopenie a popis rozdielov medzi online nakupujúcimi je zaujímavé z vedeckého aj praktického hľadiska. Správne zameranie sa na konkrétny zákaznícky segment zvyšuje samotnú efektivitu marketingovej komunikácie tým, že sa vynakladajú náklady na komunikáciu s tými správnymi zákazníkmi. Práca skúma správanie zákazníkov pri nakupovaní online a snaží sa nájsť podobnosti v tomto správaní. Následne vytvára segment online nakupujúcih v potravinách a reflektuje ich nákupné správanie, osobnostné črty a charakteristiky, lojalitu a celkovú spokojnosť s nákupom. Opisuje sa sa dotazníkový prieskum, v ktorom údaje boli analyzované pomocou faktorovej a zhlukovej analýzy. Vytvorená kombinovaná segmentácia rozdeľuje nakupujúcich do piatich segmentov. Výsledky zvyšujú vedomosti o správaní, motívoch a nákupných požiadavkách pri nákupe. Database ARTICLES References PERIODIKÁ-Súborný záznam periodika Numbers 2023: 1
File name Size Typ prístupu Plný text PDF 750.4 KB publicly available article
Number of the records: 1