Number of the records: 1  

Good Governance: Role in the Coherence of Tax Competition and Shadow Economy

  1. SYS0298370
    LBL
      
    00000naa--22^^^^^---450-
    005
      
    20240502084007.2
    014
      
    $a 2-s2.0-85182413843 $2 SCOPUS
    017
    70
    $a 10.21511/ppm.21(4).2023.56 $2 DOI
    035
      
    $a 1121764 $2 CREPC2
    100
      
    $a 20240117a2023łłłłm--y0sloc0103----ba
    101
    0-
    $a eng $d eng
    102
      
    $a UA
    200
    1-
    $a Good Governance: Role in the Coherence of Tax Competition and Shadow Economy $f Oleksiy Mazurenko, Inna Tiutiunyk, Dymytrii Grytsyshen, Ferdinand Daňo, Artem Artiukhov, Róbert Rehák
    301
      
    $a VEGA 1/0392/23
    321
      
    $a Registrovaný: Scopus
    330
      
    $a Formovanie daňovej konkurencieschopnosti krajiny a boj proti zatieneniu ekonomiky závisí od viacerých faktorov. Jedným z nich je efektívna verejná správa. Definuje vektory štátnej politiky, kritické úlohy inštitúcií a priority rozvoja podnikania a spoločnosti. Cieľom príspevku je analyzovať vplyv dobrej správy vecí verejných na daňovú konkurencieschopnosť krajiny a úroveň tieňovej ekonomiky 11 krajín EÚ a Ukrajiny v rokoch 2011–2021. Štúdia využíva štatistickú analýzu série údajov. Konštruuje korelačné pole bodov vzťahu medzi indikátormi (na určenie všeobecných trendov zmien úrovne tieňovej ekonomiky, daňovej konkurencieschopnosti a indexu dobrej správy vecí verejných). Lineárny matematický model a Fishburnov vzorec sa používajú na zostavenie integrálneho ukazovateľa úrovne efektívnosti verejného manažmentu (Good Governance Index). Metódy štrukturálneho modelovania formalizujú vplyv riadenia vlády na úroveň tieňovej ekonomiky a daňovej konkurencieschopnosti. Zistilo sa, že najvýraznejšiu koreláciu s úrovňou daňovej konkurencieschopnosti a tieňovej ekonomiky majú Index vládnej efektívnosti a Index kontroly korupcie. Jeho nárast o 1 % vedie k zvýšeniu úrovne daňovej konkurencieschopnosti Slovenska o 7,015 %, Chorvátska o 6,889 %, Českej republiky o 6,606 % a Rumunska o 5,773 %. Najmenšiu koreláciu s úrovňou daňovej konkurencieschopnosti zároveň vykonáva Index politickej stability a absencie násilia/terorizmu.
    463
    -1
    $1 001 eu_un_cat*0246705 $1 011 $a 1810-5467 $1 011 $a 1727-7051 $1 200 1 $a Problems and Perspectives in Management $v Vol. 21, no. 4 (2023), pp. 757-770 $1 210 $a Sumy $c LLC "СPС "Business Perspectives"
    541
    1-
    $a Dobrá správa vecí verejných: Úloha v súdržnosti daňovej súťaže a tieňovej ekonomiky
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0001955 $a ekonomika tieňová
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0001573 $a dane
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0002848 $a konkurencieschopnosť
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0005404 $a riadenie
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0006986 $a vláda
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0001924 $a efektívnosť
    700
    -1
    $3 eu_un_auth*0090388 $a Mazurenko $b Oleksiy $4 070 $9 18
    701
    -1
    $3 eu_un_auth*0090367 $a Tiutiunyk $b Inna $4 070 $9 17
    701
    -1
    $3 eu_un_auth*0090389 $a Grytsyshen $b Dymytrii $4 070 $9 17
    701
    -1
    $3 eu_un_auth*p0028955 $a Daňo $b Ferdinand $f 1959- $p EUBOBFKMA $4 070 $9 16 $T Katedra marketingu OBF
    701
    -1
    $3 eu_un_auth*0087387 $a Artiukhov $b Artem $f 1983- $p EUBOBFVIO $4 070 $9 16 $T Výskumný inštitút obchodu a udržateľného podnikania
    701
    -1
    $3 eu_un_auth*0018218 $a Rehák $b Róbert $p EUBOBFKMA $4 070 $9 16 $f 1984- $T Katedra marketingu OBF
    801
    -0
    $a SK $b BA004 $c 20240117 $g AACR2
    T85
      
    $x existuji fulltexy
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.