Number of the records: 1
The Influence of Education on the Issue of Hybrid Threats
Title The Influence of Education on the Issue of Hybrid Threats Translation Vplyv vzdelávania na problematiku hybridných hrozieb Author info Antonín Korauš, Peter Gallo, Bohuslava Mihalčová, Michal Pružinský, Lucia Kurilovská Author Korauš Antonín Co-authors Gallo Peter Mihalčová Bohuslava EUBPHFKEM - Katedra ekonómie a manažmentu PHF Pružinský Michal Kurilovská Lucia Source document Entrepreneurship and Sustainability Issues : Peer-reviewed Scientific Journal. Vol. 11, no. 2 (2023), pp. 516-528. - Vilnius : The General Jonas Žemaitis Military Academy of Lithuania. ISSN 2345-0282 Note ITMS 2014+:314011CDW7. - Registrovaný: Web of Science Document kind schedule of articles from periodics Language English Country of Edition Lithuania Keywords vzdelávanie * dezinformácie * vzdelanie * dotazníky * výskum * hrozby hybridné Annotation Príspevok je venovaný problematike hybridných hrozieb v súvislosti s dosiahnutým stupňom vzdelania. Hybridné hrozby predstavujú koordinované aktivity, ktorými sa rôzne záujmové skupiny snažia ovplyvňovať ľudí v iných oblastiach. Subjektmi výskumu sú respondenti rozdelení podľa stupňa vzdelania. Údaje pre výskum sme zbierali dotazníkovou metódou. Štúdia bola založená na vopred stanovených hypotézach, následne overených štatistickými testami. Výskum bol realizovaný so 157 respondentmi. Výsledky výskumu ukazujú, že úroveň vzdelania ovplyvňuje znalosť konceptu hybridných hrozieb. Tento záver potvrdzuje overená hypotéza, ktorej výsledok je na úrovni hodnoty p = 0,0482. Druhá hypotéza dokazuje nebezpečenstvo hybridných hrozieb a ich vzťah k dosiahnutému vzdelaniu, vypočítané na úrovni p=0,0334. Výskum sa zameral aj na oblasť týkajúcu sa zdieľania informácií a ich následného overovania. Hypotéza, zameraná na overenie informácií z viacerých zdrojov, nepotvrdila rozdiely medzi vysokoškolsky vzdelanými respondentmi a respondentmi so stredoškolským vzdelaním. Overená hypotéza predstavovala úroveň hodnoty p = 0,039. Na elimináciu hybridných hrozieb by sa využívali účinné a efektívne opatrenia na zamedzenie šírenia negatívnych dopadov na spoločnosť. V tejto súvislosti bola stanovená hypotéza na skúmanie rozdielov medzi dosiahnutým vzdelaním a metódy ochrany pred hybridnými hrozbami. Výsledok overenej hypotézy na úrovni p = 0,04 potvrdzuje rozdiely medzi úrovňou vzdelania. Ukazuje, že ľudia s vyšším vzdelaním považujú za efektívny vzdelávací proces na ochranu pred dezinformáciami v porovnaní s ľuďmi so stredoškolským vzdelaním, ktorí uprednostňujú represívne opatrenia a rôzne formy kontroly zo strany vlády. Public work category ADM Registered in WOS Database PUBLIKAČNÁ ČINNOSŤ No. of Archival Copy E23 00574-005, online
File name Size Typ prístupu Plný text PDF 434.8 KB publicly available article
Number of the records: 1