- Benchmarking the Marketing Mix of Leading Energy Drink Brands
Number of the records: 1  

Benchmarking the Marketing Mix of Leading Energy Drink Brands

  1. Title Benchmarking the Marketing Mix of Leading Energy Drink Brands
    TranslationPorovnanie marketingového mixu popredných značiek energetických nápojov
    Author infoAnna Lechnerová, Kristián Kalamen, František Pollák
    Author Lechnerová Anna
    Co-authors Kalamen Kristián EUBFPMKPF - Katedra podnikových financií FPM
    Pollák František EUBFPMKPF - Katedra podnikových financií FPM
    Source document Acta Oeconomica Universitatis Selye : International Scientific Journal. Vol. 13, no. 1-2 (2024), pp. 66-77. - Komárno : Univerzita J. Selyeho v Komárne, 2024. ISSN 1338-6581
    NoteVEGA 1/0110/24
    Document kindschedule of articles from periodics
    LanguageEnglish
    Country of EditionSlovak Republic
    Keywords marketing * nápoje nealkoholické * trh * značky * Česko
    AnnotationTáto štúdia skúma trhové postavenie piatich značiek energetických nápojov – Tiger, Monster, Big Shock, Semtex a Rockstar, ktoré vyrábajú spoločnosti Maspex Czech s.r.o., Coca-Cola s.r.o., Big Shock s.r.o., Kofola a.s. a PepsiCo s.r.o. v Českej republike. Pomocou benchmarkingového prístupu založeného na prieskumoch štúdia hodnotí ich zložky marketingového mixu: produkt, cenu, distribúciu a propagáciu. Výsledky ukazujú, že Tiger je lídrom na trhu, ktorý vyniká v propagácii a tvorbe cien, tesne za ním nasleduje Monster, známy svojou silnou značkou, diverzifikovaným portfóliom a rozsiahlym dosahom na trh. Big Shock sa umiestnil na treťom mieste, využívajúc svoju distribučnú sieť, ale zaostávajúc v rozmanitosti produktov. Semtex vynikal v tvorbe cien, zatiaľ čo Rockstar sa umiestnil najnižšie kvôli slabým stránkam v distribúcii a propagácii. Zistenia zdôrazňujú, ako odlišné stratégie ovplyvňujú trhové postavenie a podčiarkujú potrebu inovácií a posilneného propagačného úsilia. Medzi obmedzenia patrí zameranie na jeden trh, spoliehanie sa na údaje z prieskumov a vylúčenie faktorov udržateľnosti a digitálnych trendov.
    Public work categoryScientific titles in home not carented magazines and other year-books
    DatabasePUBLIKAČNÁ ČINNOSŤ
    No. of Archival CopyE25 00151-004, online
    ReferencesPERIODIKÁ-Súborný záznam periodika
    Numbers2024: 1-2

    File nameSizeTyp prístupu
    Plný text PDF964.6 KBpublicly available
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.