Number of the records: 1  

Právna regulácia sexizmu v reklame – základné východiská

  1. Title Právna regulácia sexizmu v reklame – základné východiská
    Parallel titleLegal Regulation of Sexism in Advertising – Legal Basis
    Author infoĽubomír Zlocha
    Author Zlocha Ľubomír
    Source document Právny obzor : teoretický časopis pre otázky štátu a práva. Roč. 106, č. 2 (2023), s. 99-115. - Bratislava : Ústav štátu a práva SAV, 2023. ISSN 0032-6984
    DOI 10.31577/pravnyobzor.2023.2.02
    Document kindschedule of articles from periodics
    LanguageSlovak
    Country of EditionSlovak Republic
    Keywords morálka * regulácia * reklama * diskriminácia * práva ľudské * ženy
    AnnotationPredkladaný príspevok sa zaoberá reguláciou sexizmu v reklame najmä z pohľadu verejnoprávnej regulácie. V úvode autor rozoberá všeobecné definície. Predtým, ako autor pristúpil k rozboru sexistických prvkov v reklamnej praxi, definoval ústavné ukotvenie ochrany reklamy ako takej, keďže spočiatku sa viedli rôzne polemiky o tom, či je vôbec možné považovať reklamu za prostriedok slobody prejavu. Primárnym účelom článku je vymedziť rozsah právnej úpravy sexizmu v reklame a spôsob aplikácie aktuálne platnej právnej úpravy slovenskými orgánmi verejnej moci a súdmi. Autor poukazuje na judikatúru zahraničných súdov a Európskeho súdu pre ľudské práva.
    DatabaseARTICLES
    ReferencesPERIODIKÁ-Súborný záznam periodika
    Numbers2023: 2

    File nameSizeTyp prístupu
    Plný text PDF344.5 KBpublicly available
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.