Number of the records: 1  

Banking System Stability in Crisis Periods: The Impact of the Banking Regulator Independence

  1. Title Banking System Stability in Crisis Periods: The Impact of the Banking Regulator Independence
    TranslationStabilita bankového systému v krízových obdobiach: Vplyv nezávislosti bankového regulátora
    Author infoAtik Kerimov, Azer Babayev, Viktoria Dudchenko, Yaryna Samusevych, Miloš Tumpach
    Author Kerimov Atik
    Co-authors Babayev Azer
    Dudchenko Viktoria
    Samusevych Yaryna
    Tumpach Miloš EUBFHIKUA - Katedra účtovníctva a audítorstva FHI
    Source document Banks and Bank Systems. Vol. 18, no. 3 (2023), pp. 221-234. - Sumy : LLC CPC Business Perspectives. ISSN 1816-7403
    DOI 10.21511/bbs.18(3).2023.18
    NoteRegistrovaný: Scopus. - Registrovaný: Web of Science
    Document kindschedule of articles from periodics
    LanguageEnglish
    Country of EditionUkraine
    Keywords bankovníctvo * kríza finančná * stabilita finančná * banky centrálne * geopolitika
    AnnotationCieľom tejto štúdie je posúdiť úlohu nezávislosti centrálnej banky pri predchádzaní finančným krízam a zmierňovaní ich následkov. Boli testované dve hypotézy. Meradlom nezávislosti bankového regulátora je CWN index nezávislosti centrálnej banky. Hypotézy boli testované na údajoch z 53 krajín postihnutých finančnou krízou za posledných 40 rokov (vzorka zahŕňa rozvinuté aj rozvojové krajiny z rôznych kontinentov). Nástroje nelineárnej logitovej regresie (modelovanie pravdepodobnosti straty finančnej stability v dôsledku finančnej krízy pri zohľadnení rôznych úrovní nezávislosti bankového regulátora) a panelovej regresie s náhodnými efektmi (modelovanie vplyvu nezávislosti bankového regulátora na bankové aktivity počas krízy obdobia) boli použité na výpočty.
    Public work categoryADM
    Registered inWOS
    Registered inSCOPUS
    DatabasePUBLIKAČNÁ ČINNOSŤ
    No. of Archival CopyE23 00641-002, online

    File nameSizeTyp prístupu
    Plný text PDF801.4 KBpublicly available
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.