Number of the records: 1
Impact of Cultural Differences between the Czech and Slovak Consumer Shopping Behaviour in the Changed Economic Conditions
Title Impact of Cultural Differences between the Czech and Slovak Consumer Shopping Behaviour in the Changed Economic Conditions Translation Vplyv kultúrnych rozdielov medzi českými a slovenskými spotrebiteľskými zvykmi Author info Valéria Honaizer Svobodová Author Honaizer Svobodová Valéria EUBOBFKMO - Katedra medzinárodného obchodu OBF Source document Application of knowledge in process of business dynamization in Central Europe : the proceedings of the 5th international scientific conference on trade, international business and tourism : 16. - 17. october 2014, Mojmírovce, Slovak Republic. pp. 176-185 CD-ROM. - Bratislava : EKONÓM publishing, 2014 / Drábik Peter ; Krnáčová Paulína ; Kubičková Viera ; Breveníková Daniela ; Baláž Peter ; Bartáková Gabriela ; Application of knowledge in process of business dynamization in Central Europe International scientific conference. ISBN 978-80-225-3994-4 Note Tab.. - Registrovaný: Web of Science Document kind schedule of articles from year books Language English Country of Edition Slovak Republic systematics 39 - Národopis. Etiketa Keywords rozmanitosť kultúrna * zvyklosti kultúrne * analýza hodnotová * marketing medzinárodný * spotrebitelia Annotation Význam kultúry v spotrebiteľskom správaní. Ekonomické ukazovatele v SR a ČR a štruktúra výdavkov domácností. Porovnanie vývoja spotreby bielej techniky. Hofstedeho ukazovatele kultúrnych rozdielov: Power Distance Index (PDI) (sila distribúcie nákupnej sily), Uncertainity Avoidance Index (UAI) (miera vyhnutiu sa neistote), Individualism vs collectivism (IDV) a Masculinity vs Feminity (MAS). Public work category Reports at home scientific conferences Registered in WOS Database PUBLIKAČNÁ ČINNOSŤ No. of Archival Copy E14 01723-019, originál dokumentu
File name Size Typ prístupu Plný text PDF 675.4 KB from the SEK IP address after logging in article
Number of the records: 1