Number of the records: 1  

The Relationship between the Degree of Knowledge and the Perception of the Importance of the Route of Tourist Routes. Case Study: Tourist Destination Arieseni, Romania

  1. Title The Relationship between the Degree of Knowledge and the Perception of the Importance of the Route of Tourist Routes. Case Study: Tourist Destination Arieseni, Romania
    TranslationVzťah medzi stupňom poznania a vnímaním dôležitosti trasy turistických trás. Prípadová štúdia: Turistická destinácia Arieseni, Rumunsko
    Author infoGrigore Vasile Herman, Kvetoslava Matlovičová, Katarína Kostilníková, Liliana Pantea, Maria Gozner, Michaela Demková, Lenka Zemanová
    Author Herman Grigore Vasile
    Co-authors Matlovičová Kvetoslava EUBOBFKCR - Katedra cestovného ruchu OBF
    Kostilníková Katarína
    Pantea Liliana
    Gozner Maria
    Demková Michaela
    Zemanová Lenka EUBOBFKCR - Katedra cestovného ruchu OBF
    Source document GeoJournal of Tourism and Geosites. Vol. 45, no. 4spl (2022), pp. 1610-1617. - Oradea : Oradea Editura Universităţii din Oradea. ISSN 2065-0817
    DOI 10.30892/gtg.454spl10-981
    NoteRegistrovaný: Scopus
    Document kindschedule of articles from periodics
    LanguageEnglish
    Country of EditionRomania
    Keywords turistika * ruch cestovný * služby * Rumunsko
    AnnotationCestovný ruch je v skúmanej oblasti relatívne nedávnou ekonomickou aktivitou v priestorovej a štrukturálnej expanzii. Poznanie funkčných mechanizmov cestovného ruchu a vplyvu na životné prostredie si vyžaduje trvalé úsilie na ich identifikáciu. V tejto súvislosti je hlavným cieľom tejto štúdie identifikovať vzťah medzi stupňom poznania a vnímaním dôležitosti rozvoja turistických trás na úrovni miestneho obyvateľstva, turistov a poskytovateľov služieb cestovného ruchu. Turistické trasy sú dôležitými štrukturálnymi prvkami pri formovaní a upevňovaní turistických destinácií s funkciami v smere predĺženia trvania akcie a zlepšenia turistického zážitku. Na dosiahnutie tohto cieľa bola použitá metóda sociologického prieskumu založená na dotazníku. Výsledky poukázali na existenciu priamych podmieňujúcich vzťahov medzi vedomosťami (vysoký stupeň poznania) a vnímaním turistom (dobré vnímanie), pokiaľ ide o existenciu destinácie a význam turistických trás. Získané výsledky môžu navyše využiť všetky faktory, ktoré sa podieľajú na realizácii a rozvoji cestovného ruchu na miestnej úrovni.
    Public work categoryADM
    Registered inSCOPUS
    DatabasePUBLIKAČNÁ ČINNOSŤ
    No. of Archival CopyE22 00721-001, online

    File nameSizeTyp prístupu
    Plný text PDF592 KBverejne dostupné
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.