Number of the records: 1
Hotellingov model v priestorovej konkurencii (graficky a analyticky)
Title Hotellingov model v priestorovej konkurencii (graficky a analyticky) Parallel title Hotelling's Model in Spatial Competition Graphically and Analytically Author info Allan Jose Sequeira Lopez Author Sequeira Lopez Allan Jose EUBFAJKRS - Katedra románskych a slovanských jazykov FAJ Source document Viackriteriálne modely teórie hier v ekonómii a politológii: vedecký workshop k riešeniu projektu VEGA č.1/0427/20 : zborník z workshopu. S. 19-29. - Bratislava : Vydavateľstvo Letra Edu, 2022 / Gežík Pavel ; Kuncová Martina ; Jánošová Miroslava ; Viackriteriálne modely teórie hier v ekonómii a politológii Vedecký workshop. ISBN 978-80-974443-4-1 Note VEGA 1/0427/20 Document kind schedule of articles from year books Language Slovak Country of Edition Slovak Republic Keywords priestor * konkurencia * rovnováha * modelovanie * firmy Annotation Ekonóm Harold Hotelling navrhol v roku 1929 priestorový model polohy firmy , ktorý následne dosiahol veľkú popularitu. V tomto modeli spoločnosť Hotelling predstavovala situáciu, v ktorej sa dve spoločnosti predávajúce homogénny produkt za danú cenu museli rozhodnúť, kde sa umiestnia pozdĺž lineárneho mesta, ktorého dĺžka môže byť normalizovaná bez straty všeobecnosti na jednotu. Predpokladá sa tiež, že spotrebitelia sú v ňom rovnomerne rozdelení a majú jednotkové požiadavky (rozhodujú sa, od ktorej spoločnosti kupujú jednu jednotku tovaru). Spotrebiteľom vznikajú náklady na dopravu alebo cestovanie, takže budú nakupovať od najbližšej spoločnosti. V tomto článku robíme krátku grafickú a analytickú analýzu rovnováhy v priestorovom modeli Hotellinga. Public work category Reports at home scientific conferences Database PUBLIKAČNÁ ČINNOSŤ No. of Archival Copy E22 00727-005, kópia plného textu
File name Size Typ prístupu Plný text PDF 1.2 MB from the SEK IP address after logging in article
Number of the records: 1