Number of the records: 1  

Uplatnenie zhlukovej analýzy v procese trhovej segmentácie

  1. Title Uplatnenie zhlukovej analýzy v procese trhovej segmentácie
    TranslationCluster analysis application in the process of market segmentation
    Author infoPavol Kráľ
    Author Kráľ Pavol
    Source document MANEKO : manažment a ekonomika podniku = journal of corporate management and economics. Roč. 5, č. 2 (2013), s. 233-243. - Bratislava : Ústav manažmentu STU v Bratislave, 2013. ISSN 1338-5127
    Document kindschedule of articles from periodics
    LanguageSlovak
    Country of EditionSlovak Republic
    systematics 519.2 - Pravdepodobnosť a matematická štatistika
    Keywords klaster * analýza zhluková * segmentácia trhu
    AnnotationZhluková analýza je považovaná za nástroj umožňujúci identifikovať kategórie (zhluky) na základe stanovenej premennej veličiny alebo viacerých premenných veličín. Primárnym cieľom zhlukovej analýzy je zaradiť objekty (štatistické jednotky) do zhlukov, tak, aby dva objekty jedného zhluku si boli viac podobné ako dva objekty z rozdielnych zhlukov, čím sa dosiahne redukcia údajov. Uplatňuje sa v situáciách, kedy objekty vykazujú prirodzenú snahu sa zoskupovať. Zhluková analýza nemá preddefinované triedy, údaje sú zhlukované na základe podobností medzi sebou. Zhlukovanie, t.j. segmentácia údajov je chápaná ako zoskupovanie objektov do tried (zhlukov, clusterov).
    DatabaseARTICLES
    ReferencesPERIODIKÁ-Súborný záznam periodika
    Numbers2013: 2

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.