Number of the records: 1  

Nezamestnanosť mladých ľudí v nadväznosti na stav slovenského stredného odborného školstva

  1. Title Nezamestnanosť mladých ľudí v nadväznosti na stav slovenského stredného odborného školstva
    Author infoNikola Švejdová
    Author Švejdová Nikola EUBFPMKPO - Katedra podnikovohospodárska FPM
    Source document Posolstvo Jána Pavla II. 2016 : „súčasné výzvy a trendy v...“ : zborník z [9.] medzinárodnej vedeckej konferencie konanej v dňoch 21. – 22. apríla 2016 v Poprade. S. 1291-1295 CD-ROM. - Ružomberok : VERBUM - vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku, 2016 / Lisnik Anton ; Greňová Katarína ; Mihalčová Bohuslava ; Bílý Jiří ; Posolstvo Jána Pavla II. 2016 : „súčasné výzvy a trendy v...“ Medzinárodná vedecká konferencia. ISBN 978-80-561-0369-2
    Document kindschedule of articles from year books
    LanguageSlovak
    Country of EditionSlovak Republic
    systematics 331.5 - Trh práce. Zamestnanosť
    Keywords školy stredné * školy stredné odborné * absolventi * vzdelávanie duálne * zamestnateľnosť * zamestnanosť * Slovensko
    AnnotationNajviac ohrozenou skupinou na trhu práce sú nezamestnaní mladí, ktorí ukončili svoje vzdelanie a hľadajú si zamestnanie. Na pracovnom trhu je najväčší dopyt po pozíciách v strojárstve, stavebníctve a elektrotechnike, ako aj robotnícke pozície. Zvýšený dopyt je aj po manažéroch výroby a kontrolóroch v automobilovom priemysle. Zmena vnímania remesiel a stredného odborného školstva. Proces výberu strednej školy. Riešením na zlepšenie uplatnenia absolventov stredných škôl v praxi, je tzv. duálny systém vzdelávania. Študenti na sebe musia pracovať už skôr ako po ukončení štúdia. Dôležité je zamerať pozornosť na situáciu v oblasti stredného školstva, jeho kvalitu a kontinuálne smerovanie, ktoré nebude v zásadných otázkach menené s každou zmenou ministra školstva.
    Public work categoryReports at home scientific conferences
    DatabasePUBLIKAČNÁ ČINNOSŤ
    No. of Archival CopyE16 00885-004, originál dokumentu

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.