- Visitor Flow Analysis in a Tourism Destination Using a Small Data App…
Number of the records: 1  

Visitor Flow Analysis in a Tourism Destination Using a Small Data Approach: a Case Study of the Košice Region

  1. SYS0303201
    LBL
      
    00000naa--22^^^^^---450-
    005
      
    20240729111937.9
    017
    70
    $a 10.24132/jbt.2023.13.2.72_79 $2 DOI
    100
      
    $a 20240729a2024łłłłm--y0sloc0103----ba
    101
    0-
    $a eng $d eng
    102
      
    $a CZ
    200
    1-
    $a Visitor Flow Analysis in a Tourism Destination Using a Small Data Approach: a Case Study of the Košice Region $f David Randuška
    330
      
    $a Tento výskumný dokument poskytuje komplexné pochopenie tokov návštevníkov v rámci turistickej destinácie prostredníctvom sieťovej analýzy. Dáta pre analýzu boli zozbierané prostredníctvom dotazníkového prieskumu, kde respondenti poskytli pohľad na konkrétne miesta, ktoré počas pobytu v destinácii navštívili. Celkový počet respondentov bol 276. Štúdia využívala metódy sieťovej analýzy na zmapovanie a vizualizáciu prepojení medzi rôznymi turistickými lokalitami, čím sa nakoniec vytvorila topografická mapa, ktorá zobrazuje zložité vzorce pohybu návštevníkov. Na účely sieťovej analýzy bol použitý softvér s názvom Gephi. Hlavným cieľom bolo demonštrovať jeden z mnohých spôsobov identifikácie návštevníckych tokov v turistickej destinácii pomocou malých údajov získaných z dotazníkového prieskumu na prípadovej štúdii Košického kraja. Výsledky, prezentované vizuálne na topografickej mape, poskytujú detailný pohľad na prepojenie medzi rôznymi turistickými lokalitami v rámci destinácie. Analýza siete poukazuje na kľúčové uzly, obľúbené trasy a potenciálne oblasti pre ďalší rozvoj v rámci destinácie. Analýza toku návštevníkov nám môže povedať, kde, v akom počte a v akom čase sa návštevníci zdržiavajú v skúmanej destinácii. Ak ju skombinujeme s ďalšími údajmi, ako sú socio-demografické údaje, miera spokojnosti, míňacie návyky, preferencie ubytovania, používané spôsoby dopravy, navštevované aktivity a atrakcie atď., môžeme z tejto analýzy urobiť strategický nástroj na riadenie a rozvoj destináciu z obchodného hľadiska. Strategickým umiestnením na obľúbených trasách môžu podniky zvýšiť svoju viditeľnosť a prilákať väčší objem potenciálnych zákazníkov. Okrem toho identifikácia nedostatočne preskúmaných oblastí ponúka podnikom príležitosť stať sa priekopníkmi nových skúseností a diverzifikovať služby ponúkané v rámci destinácie. Okrem toho môže analýza tokov isitorov prispieť k udržateľnosti cestovného ruchu.
    463
    -1
    $1 001 eu_un_cat*0300319 $1 011 $a 2788-0079 $1 200 1 $a Trendy v podnikání $b elektronický zdroj $e vědecký časopis Fakulty ekonomické Západočeské univerzity v Plzni $d Business Trends $z eng $v Č. 2 (2023), s. 72-79 $1 210 $a Plzeň $c Vydavatelství ZČU v Plzni $d 2023
    541
    1-
    $a Analýza toku návštevníkov v turistickej destinácii s využitím prístupu malých dát: Prípadová štúdia Košického kraja
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*0052576 $a manažment destinačný
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0005574 $a ruch cestovný
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0005919 $a správanie
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0005739 $a Slovensko
    700
    -1
    $3 eu_un_auth*0092762 $a Randuška $b David $4 070
    801
    -0
    $a SK $b BA004 $c 20240729 $g AACR2
    T85
      
    $x existuji fulltexy
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.