- Tracked and Segregated: The Effect of Early Informal Within-School Tr…
Number of the records: 1  

Tracked and Segregated: The Effect of Early Informal Within-School Tracking in Schools with Students with Low Socioeconomic Status or Roma Ethnicity

  1. SYS0305342
    LBL
      
    00000naa--22^^^^^---450-
    005
      
    20241127095400.2
    017
    70
    $a https://doi.org/10.31577/sociologia.2024.56.2.6 $2 DOI
    100
      
    $a 20241127a20249999m--y0sloc0103----ba
    101
    0-
    $a eng $d eng
    102
      
    $a SK
    200
    1-
    $a Tracked and Segregated: The Effect of Early Informal Within-School Tracking in Schools with Students with Low Socioeconomic Status or Roma Ethnicity $f Terézia Tomáschová, Miloslav Bahna
    330
      
    $a Postupy sledovania v rámci školy na socioekonomicky a etnicky zmiešaných základných školách. Na Slovensku, kde sa tieto praktiky predtým popisovali spojené so segregáciou rómskych žiakov, vedú k akademicky, socioekonomicky a etnicky odlišným triedam v škole. Snažíme sa identifikovať skoré sledovacie praktiky škôl tak, že skúmame, či dve alebo viac tried zahrnutých do hodnotenia TIMSS 2019 v konkrétnej škole vykazuje extrémne rozdiely, pokiaľ ide o etnický (slovenský vs. rómsky) alebo socioekonomický (definovaný úrovňou vzdelania rodičov alebo zamestnaním). Výsledky potvrdzujú, že segregácia na úrovni triedy má podľa všetkého veľmi významnú súvislosť s akademickými výsledkami študentov z tried s nízkym vzdelaním. V porovnaní s identickými žiakmi z tried s nižším sledovaním majú žiaci z tried s nižším sledovaním o viac ako 15 % nižšie skóre v testoch z matematiky a prírodných vied. To poukazuje na potrebu ďalej skúmať skoré neformálne praktiky sledovania v rámci školy, ktoré doteraz unikali analytickej pozornosti.
    463
    -1
    $1 001 eu_un_cat*0303321 $1 011 $a 0049-1225 $1 200 1 $a Sociológia $e časopis pre otázky sociológie $d Slovak Sociological Review $v Roč. 56, č. 2 (2024), s. 154-181 $1 210 $a Bratislava $c Sociologický ústav SAV $d 2024
    541
    1-
    $a Sledované a segregované: Vplyv skorého neformálneho sledovania v rámci školy v školách so žiakmi s nízkym socioekonomickým postavením alebo rómskym etnikom
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0006254 $a školy
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0005572 $a Rómovia
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*0040618 $a etnikum
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0007197 $a výskum sociologický
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*0050316 $a žiaci
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0007251 $a vzdelávanie
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0004515 $a populácia
    700
    -1
    $3 eu_un_auth*0093422 $a Tomáschová $b Terézia $4 070
    701
    -1
    $3 eu_un_auth*0009313 $a Bahna $b Miloslav $4 070
    801
    -0
    $a SK $b BA004 $c 20241127 $g AACR2
    T85
      
    $x existuji fulltexy
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.